بر اساس داده های منتشر شده توسط دایره ملی ثبت پرونده های جناحی ( NCRB) که اخیراً در قالب گزارشی منتشر شده است

بر اساس داده های منتشر شده توسط دایره ملی ثبت پرونده های جناحی ( NCRB) که اخیراً در قالب گزارشی منتشر شده است ، مشخص گردید که تعداد شکایت های ثبت شده از سوی زنان با بهره گیری از قانون مجازات هند (IPC) در دهلی بین سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰ ، هیجده درصد کاهش یافته است اما با وجود این هنوز پایتخت سیاسی هند دهلی برای زنان ناامن است. به گفته برخی از کارشناسان این کاهش تنها به خاطر انتشار ویروس کرونا و اجرای قرنطینه سراسری  و کنترل شدید پلیس بر شهر بوده است و این آمار ها نشان دهنده بهبود وضعیت زنان نیست و همچنان دهلی برای زنان نا امن است.

همچنین در این گزارش آمده است که سال گذشته بیش از ۲۴۰ هزار شکایت در کل هند به مراکز پلیس ارائه شده است. بیشتر این شکایت ها در مورد مشکلات مالی و نزاع های خانوادگی می باشد. افزون بر آن در این گزارش در مورد بچه دزدی نیز اشاره شده است و آمده که در سال ۲۰۱۹  تعداد ۵۹۰۰ کودک و نوجوان دزدیده شده اند اما در سال ۲۰۲۰ این موارد به ۴۰۶۲ مورد کاهش یافته است.

توضیح: جامعه هند یک جامعه پدر سالار است و به همین منظور زنان آنگونه مورد احترام قرار نمی گیرند اما در سالهای گذشته با کمک سازمان های مردم نهاد فعالیت های مهمی در مورد استیفای حقوق زنان انجام  شده است.

کد خبر 9196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =