موهان بهاگوات، رئیس حزب آر اس اس، شاید تأثیرگذارترین حزب و نهاد غیردولتی امروز در هند باشد و حتی ثروتمندترین فرد هند یعنی موکش امبانی در رتبه دوم قرار گرفته است. موهان بهاگوات در برخی از سخنرانی های خود  افزایش جمعیت مسلمانان را بر خلاف واقع ایراد نموده است

روزنامه: ایندین اکسپرس    

موهان بهاگوات، رئیس حزب آر اس اس، شاید تأثیرگذارترین حزب و نهاد غیردولتی امروز در هند باشد و حتی ثروتمندترین فرد هند یعنی موکش امبانی در رتبه دوم قرار گرفته است. موهان بهاگوات در برخی از سخنرانی های خود  افزایش جمعیت مسلمانان را بر خلاف واقع ایراد نموده است که خود نشان دهنده  ایدئولوژی افراط گراها می باشد. برخی از اظهار نظر های وی نشان می دهد که او خواستار اجرای پروژه اصلی هندوتوا در هند می باشد و همچنین می خواهد جایگاه خود را به عنوان یکی از پرنفوذترین احزاب فعلی تثبیت کند. وی در مراسم رونمایی از کتاب مذکور در جمع شاخه مسلمانان حزب "آر اس اس" به همه مسلمانان هند اطمینان داد که قانون شهروندی هیچ ارتباطی با قانون تابعیت یا شهروندی ندارد و صرفا این قانون برای شهروندان مسلمان بنگلادش و پاکستان تدوین شده است. اما او هیچگاه به افغانستان اشاره نکرد و یا وی به آزار و اذیت اقلیت ها در قانون اصلاح شهروندی و قانون اساسی اشاره نکرد. امروزه نگرانی واقعی مسلمانان تنها در مورد اصلاح قانون شهروندی نیست بلکه در مورد قوانین ثبت احوال است چراکه در برخی از ایالت ها مسلمانان از شهروندی هند کنار گذاشته خواهند شد. رئیس حزب "آر اس اس" اخیرا در خصوص جمعیت مسلمانان و افزایش آن سخنرانی های متعددی کرده است اما در واقع هیچ نهاد و یا فردی در هند تبلیغی پیرامون افزایش جمعیت نکرده است و حتی با قیاسی در دو سرشماری اخیری که در هند انجام شد به خوبی در میابیم که در هر دو سرشماری نرخ رشد جمعیت مسلمانان همانند دیگر اقلیت ها می باشد. باید دانست که تجربه تاریخی روشن می سازد که توسعه اقتصادی یا فقدان آن در هر کشوری را میزان رشد جمعیت است که تعیین می کند نه هویت دینی.  

توضیح: دست کاری و غلو کردن افزایش جمعیت مسلمانان در هند توسط حزب افراط گرای" آر اس اس" تنها برای ترساندن جمعیت اکثریت برای تامین منافع سیاسی خود است.

کد خبر 9454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =