شماره چهل و هشتم مجله الهدی توسط مرکز مطالعات حوزوی الهدی  در بغداد  منتشر شد.

مطالب زیر در این شماره به چاپ رسیده است :

۱- زیارت اربعین و نهضت حسینی: در این قسمت مطالبی از کتاب «فاجعة الطف» تالیف «مرحوم آیت الله العظمی سید محمد سعید حکیم» نقل شده که در آن در مورد زیارت امام حسین علیه السلام و حفظ شعائر و قیام امام حسین علیه السلام و اصول و اهداف آن و ضرورت حفاظت از ارزش های این قیام در برابر توطئه های دشمنان در طول تاریخ صحبت می کند.

۲-  ابعاد سیاسی و اجتماعی زیارت اربعین ـ مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی (ره)

یکی از سخنرانی هائی که در آن تاکید می نماید ائمه ی اطهار علیهم السلام به این زیارت توجه ویژه داشته اند و در روایات متعددی به شیعیان توصیه کرده اند که این زیارت را برگزار کنند. چرا که این زیارت ابعاد و جنبه ها و اهداف متعددی دارد که حافظ ارزش های جامعه ی اسلامی و ارزش های قیام امام حسین علیه السلام است.

۳- اربعین حسینی (اصالت مراسم و عظمت نتایج): پژوهشی تاریخی و حدیثی در مورد زیارت اربعین، حجت الاسلام و المسلمین شیخ عز الدین الکاظمی

این مطلب جزو پژوهش های مهم در زمینه ی گفتمان شیعی و حوزوی است که مخاطب اصلی آن طلاب حوزه های علمیه و سخنران های مذهبی در عموم جهان اسلام و بخصوص عراق است.

۴- نهضت حسینی: اصول قیام و نقش آن در اصلاح ـ حجت الاسلام و المسلمین شیخ عبد الله موسی

۵- نقش عقل در تکرار انقلاب امام حسین علیه السلام و به روز آوری این تجربه در زمان های دیگر ـ  حجت الاسلام و المسلمین شیخ محمد منصور

۶- راهپیمایی زیارت اربعین: پژوهشی در مبانی فقهی ـ  حجت الاسلام و المسلمین شیخ عبد الواحد الساعدی

۷- سیاست امام حسین علیه السلام در مقابله با تروریسم دولتی ـ حجت الاسلام و المسلمین شیخ قیصر التمیمی

به حمد الهی مجله ی الهدی به عنوان یک مجله ی ممتاز و علمی مورد احترام محافل علمی عراق قرار دارد و انتخاب موضوعات مهم و به روز، و همچنین مشارکت نویسندگان بارز و دانشمند، جزو ویژگی های اصلی این مجله به شمار می رود که باعث تقدیر و تشکر مستمر علما و فضلای نجف و اساتید و پژوهشگران دانشگاهی در عراق شده است.

کد خبر 9507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =