دولت روند توسعه امکانات رفاهی اولیه اماکن زیبای کشور را که مورد توجه گردشگران قرار گرفته است، آغاز کرده است. هدف فصل هفتم "اعلامیه شکوفایی حفظ آثار باستانی" این است که توجه گردشگران را در مسیر حرکت به سمت هدف توسعه و ایجاد فرصت ‌های بازار در مناطق مجاور برای تسهیل زندگی مردم به خود جلب کند. بر این اساس، در اینجا طرح توسعه منطقه گال در پروژه ای که در سرتاسر سریلانکا اجرا می شود، در نظر گرفته شوده است.

نویسنده: راسیکا کوتو دوراکا

بازسازی دژ یادگاری جاودانه "گال" برای تسلط اروپا

پروژه با حمایت دولت برای حفظ آثار باستانی و میراث دژ گال در حال انجام است.

دولت روند توسعه امکانات رفاهی اولیه اماکن زیبای کشور را که مورد توجه گردشگران قرار گرفته است، آغاز کرده است. هدف فصل هفتم "اعلامیه شکوفایی حفظ آثار باستانی" این است که توجه گردشگران را در مسیر حرکت به سمت هدف توسعه و ایجاد فرصت ‌های بازار در مناطق مجاور برای تسهیل زندگی مردم به خود جلب کند. بر این اساس، در اینجا طرح توسعه منطقه گال در پروژه ای که در سرتاسر سریلانکا اجرا می شود، در نظر گرفته شوده است.

بر این اساس، این پروژه عظیم انکشافی با همکاری هفت استان  و 14 ارگان دولتی محلی در حال انجام است. پروژه توسعه دژ گال به عنوان اولین مرحله از پروژه عظیم توسعه شهری به عنوان یک شهر ملی دیده می شود. در انجام این کار، بر منحصر به فرد بودن شهر گال تأکید می شود.

بر این اساس، به پروژه های توسعه ای مبتنی بر دژ گال، بندر گال و دریا توجه شده است. دژ گال، یک میراث جهانی که توجه گردشگران را به خود جلب می کند، مانند "قلب منطقه گال" است.

دژ گاله یک مکان تاریخی است که قدمت آن به دوره پرتغالی برمی گردد و بعدها در دوره هلندی و انگلیسی توسعه یافت. در باستان شناسی، معماری و علم اهمیت زیادی دارد. محیط اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی با محوریت دژ گال نیز مورد توجه قرار گرفته است.

"آنورا میداوالا"، مدیر اداره توسعه شهری استان جنوبی و معمار شهری سازمان توسعه شهری گفت که625  میلیون روپیه تحت طرح کمک بانک جهانی برای پروژه های توسعه ای که در داخل دژ گال تحت پروژه توسعه شهری "ماسیو گال" انجام می شود، هزینه خواهد شد.

ویژگی خاص این طرح این است که هنگام بازسازی ساختمان ها، طرح های اولیه ساختمان ها و سازه های باستانی از کشورهای خاص به دست آمده و مطابق با قوانین باستان شناسی کاوش می شود. همکاری افراد متخصص در زمینه هایی مانند معماران و مهندسان جلب خواهد شد. شایان ذکر است که کارگران آموزش دیده و آموزش ندیده تنها پس از آموزش از طریق برنامه های آموزشی زیر نظر این متخصصان به فعالیت می پردازند.

فناوری قدیمی معماری مورد استفاده این است که هنگام انجام کارهای ساختمانی در اطراف دژ از مصالح مدرن استفاده نمی شود. پروژه های توسعه ای که قرار است در داخل دژ گال انجام شود، در سه مرحله انجام می شود. در مرحله اول، دیوار اطراف دژ به طول 3.2 کیلومتر، نگهبانی و انبار مواد منفجره بازسازی شده و فعالیت های تزئینی در مناطق بازسازی و حفاظت شده انجام می شود.

بازسازی دژ یادگاری جاودانه "گال" برای تسلط اروپا

در مرحله دوم شامل ساخت مسیری به طول 2000 متر، ایجاد زمینی به مساحت 48000 متر مکعب و نورپردازی دیوار دژ و برج ساعت قدیمی با استفاده از "لامپ فلاش ال ای دی" است.

هدفش، این است که دژ در شب روشن تر به نظر برسد. نیمکت ها و صندلی های پارکی قرار خواهد گرفت و تابلوهای اطلاعاتی در جلوی بناهای تاریخی نصب خواهد شد و توپخانه هلندی و انگلیسی بازسازی خواهد شده و در مکان های مشخصی قرار خواهد گرفت. بر این اساس سی و شش مدل توپخانه ساخته خواهد شد. برای این منظور اطلاعات با بررسی توپخانه های یافت شده در استان بادیکولو و تیرینکومالی جمع آوری شده است.

قرار است سنگرهای مهمات و انبارهای زیرزمینی مهمات که تاکنون به روی مردم باز نشده است، پاکسازی و به نمایشگاه تبدیل شوند. مزیت این امر جذب بیشتر گردشگران و ایجاد امکانات اولیه مورد نیاز آنها برای دریافت ارز مورد نیاز کشور است.

تابلوهای نمایش حاوی اطلاعات به گونه ای تنظیم شده است که هر کسی بتواند تحقیقات مورد نیاز خود را انجام دهد. معمار"تیراوپاتی ده نایاکا" گفت که ساخت دو مدل از دژ گال و قرار دادن آنها در دو مکان مهم باعث می شود که آنها بلافاصله بفهمند که کجا هستند.

اخیراً دیوار دژ ستاره فرو ریخته بود. ما به آنجا رفتیم و مشاهده کردیم که در حال حاضر همه فعالیت ها 65 درصد پیشرفت کرده است. "نیلان کوری"، متخصص حفاظت باستان ‌شناسی، که بر تمامی طرح‌ های امنیتی در محوطه دژ گال نظارت می‌کند، می‌گوید: اگرچه هلندی ‌ها معماران و مهندسان خوبی بودند، اما نتوانستند کف دیوار را که عرض آن تنها 4 متر است، تعیین کنند. وقتی بررسی کردیم که چقدر باید باشد، متوجه شدیم که عرض تنها شش متر مناسب است. اما تهیه مخلوطی که آنها در دوره پرتغال استفاده می کردند، برای ما چالش برانگیز بود. برای این کار از شن و ماسه نمک و سنگ به عنوان ذرات پوسته استفاده شده است. ما نمی توانیم از مخلوط سیمان استفاده کنیم. چون که آنها لایه های جداگانه ای در کنار یکدیگر تشکیل نمی دهند.

بازسازی دژ یادگاری جاودانه "گال" برای تسلط اروپا

بنابراین باید از مقدار معادل استفاده شود. برای این منظور، متخصصان مخلوطی را تهیه کرده اند که می تواند برای مدت طولانی دوام بیاورد. از پایین دیده می شود، دیوار تنها 50 فوت ارتفاع دارد. در فصل بارندگی، خاک آب را جذب می کند، رطوبت را افزایش می دهد و جرم را افزایش می دهد. ممکن است در آن زمان دیوار بشکند. ما از فناوری "جیو بریتج" برای جلوگیری از آن استفاده کرده ایم. ما از این کاملاً وارداتی از خارج استفاده کرده ایم. ما از تکنولوژی مدرن برای جلوگیری از خراب شدن مجدد آن استفاده کرده ایم.

با این حال، ما از همان مخلوط سنگ آهک و سنگ مانند آن روزها استفاده می کردیم. ویژگی خاص این دژ این است که گردشگرانی که برای دیدن آن می آیند، می توانند از تکنیک های مختلف معماری استفاده شده توسط وی در دوره پرتغالی ها، هلندی ها و بریتانیایی ها در دژ گال دیدن کنند. تمامی این فعالیت ها تا پایان این ماه به پایان می رسد.

ساختمان قدیمی اداره پست که در گذشته فرو ریخته بود، برای خدمت به عنوان اقامتگاه رسمی فرماندار وقت هلند ساخته شد. بعدها اقامتگاه رسمی نویسنده ارشد شد و به عنوان اقامتگاه رسمی افسر فرماندهی ارتش در دوره بریتانیا مورد استفاده قرار گرفت. بخشی از این ساختمان که به عنوان مقر شرکت بازرگانی هند غربی مورد استفاده قرار می گرفت در دوره بریتانیا به عنوان انبار مواد غذایی تبدیل شد.

بازسازی دژ یادگاری جاودانه "گال" برای تسلط اروپا

در قرن نوزدهم به عنوان اداره پست مورد استفاده قرار گرفت و یکی از 5 اداره پست اول در سریلانکا بود که در داخل دژ گال راه اندازی شد. سپس اداره پست در منطقه ای از منطقه فوق الذکر فعالیت می کرد. این بنا که در سال 1974 بنای باستان شناسی نام گرفت، به دلیل تعمیر نشدن فروریخت. در حال حاضر در حال بازنگری است و انتظار می رود به عنوان موزه پستی و خانه تعطیلات استفاده شود.

همچنین، پارک کشاورزی "دی یاتام اویانا" در منطقه مزرعه "هولوواگودا" در مسیر منطقه گال به سوی شهر "پاددیگاما" در حال راه اندازی است. این پروژه ای است که کشاورزی و محیط زیست را با هم ترکیب می کند. برای این منظور از زمینی به مساحت 13 هکتار استفاده شده است. می توان آن را به عنوان پروژه ای معرفی کرد که بر روی اکوسیستم تمرکز دارد و تنوع زیستی را بررسی می کند.

مزارعی که بیش از پنج سال بایر بوده اند، برای این منظور مورد استفاده قرار گرفته اند. هدف از این پروژه کنترل سیلاب ها و بهبود کشاورزی در منطقه است. ویژگی خاص در اینجا این است که کشاورزی به روش سوجان و برداشت با استفاده از قایق انجام می شود. یک رستوران و پارکینگ برای غذاهای تهیه شده با استفاده از مواد غذایی به دست آمده در اینجا ایجاد می شود.

این ساختمان دو طبقه خواهد بود. محوطه فروش محصولات کشاورزی و محل نمایش نهال می باشد. یکی از اهداف اساسی این پروژه ایجاد یک ایستگاه مرکزی در اینجا برای ترویج صادرات محصولات کشاورزی است. هدف ارائه تجربیات جدید به گردشگران داخلی و خارجی و تحت تاثیر قرار دادن آنها است.

یک ایستگاه اتوبوس در شهر باددیگاما نزدیک شهر گال توسط سازمان توسعه شهری در ارتباط با پروژه توسعه شهری گال برپا خواهد شد. مبلغی که قرار است برای آن هزینه شود 42 میلیون است.

80 درصد کار پروژه انجام شده و مابقی مناظر طبیعی است. هدف از اجرای این طرح با ارائه راه حلی برای مشکلات مردم نزدیک شهر و بازدیدکنندگان روزانه از شهر، سربلندی و زینت بخشیدن به شهر است.

منبع:

· http://www.thinakaran.lk/2021/11/16

کد خبر 9669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =