بر اساس گزارشی که از قیاس دو سرشماری سالهای اخیر هند تهیه و تدوین شده است مشخص گردید که نرخ کاهش جمعیت مسلمانان نسبت به جمعیت هندوها شیبی تند دارد و به طور چشمگیر جمعیت مسلمانان کاهش یافته است.

روزنامه: تایمز آف ایندیا  

بر اساس گزارشی که از قیاس دو سرشماری سالهای اخیر هند تهیه و تدوین شده است مشخص گردید که نرخ کاهش جمعیت مسلمانان نسبت به جمعیت هندوها شیبی تند دارد و به طور چشمگیر جمعیت مسلمانان کاهش یافته است.  این گزارش نشان می دهد که نرخ جمعیت هندوها به طور میانگین ثابت بوده است و اقلیت های دیگر نیز همچون جین ها و بودایی ها کاهش شدید جمعیتی را تجربه می کنند. همچنین در این گزارش آماری آمده است که بدون احتساب ایالت جامو و کشمیر، جمعیت کلی کشور از سال ۱۹۹۱ تا ۲۰۰۱ به میزان ۲۱.۵ درصد رشد کرد، اما بین سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۱ به میزان ۱۷.۷ درصد رشد را نشان می دهد.

کارشناسان معتقدند که طبقه اقتصادی و سطح تحصیلات، وضعیت زنان و غیره بزرگترین عامل تعیین کننده باروری و در نتیجه رشد جمعیت است و مذهب در بهترین حالت یک عامل جزئی برای افزایش جمعیت محسوب می گردد.  

توضیح: روحانیون هندو و همچنین افراط گراها همیشه در سخنرانی های خود از افزایش جمعیت مسلمانان به عنوان یک عامل برای تزریق ترس در جامعه استفاده می کنند و این گزارش آماری نشان می دهد که تمام ادعاهای آنها فریبی بیش نیست.  

کد خبر 9793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =