مراسم اهدای جوایز روزنامه نگاری و رسانه های جمعی "ناراد سامان" در مرکز بین المللی دهلی نو و با حضور مانموهان وایدیا، دبیر کل حزب آر اس اس و اسمریتی ایرانی، از اعضای کابینه دولت اتحادیه هند، برگزار شد.

اقلیتی از هندوها با ایده های افراط گرا ، گروهی را با نام (CTN) (کشور را از لوس افراد غیر ملی پاکسازی کنیم) تشکیل دادند، که هدف آنها شناسایی افراد "ضد ملی"  جهت معرفی به مقامات قضایی، برخورد و  دستگیری و تعلیق و اخراج از شغلشان است که از واحد شبکه اجتماعی حزب تندرو آر اس اس نشان افتخار کسب کردند. 

برای اثبات دستاوردی که آنها به خاطرش مورد تقدیر قرار گرفته اند شواهدی ارائه دادند که  مدارک شامل: نامه ای از دانشگاه گوواهاتی که یکی از استادیاران را از کارش به حالت تعلیق درآورده است؛ نامه ای از دانشگاه راجستان مبنی بر تعلیق چهار دانشجوی کشمیری؛ یک پیام توییتری که منجر به بازداشت یک نفر در جیپور شده است؛ نامه ای از دانشکده مهندسی نویدا در دهلی که یک دانشجوی کشمیری را به حالت تعلیق درآورده است و پیامی در فیسبوک که منجر به دستگیری یک دانشجوی کاردانی در کاتیهار از توابع بیهار شد. در تماسی که روزنامه ایندین اکسپرس با مقامات مربوطه گرفت بعضی از این مقامات گفتند به دلیل اینکه پرونده ای مبنی بر وقوع جرم در این خصوص ارائه نشده است از پیگیری آن صرف نظر کرده اند. این افراد به دلیل اظهار نظر در شبکه های اجتماعی، در خصوص حمله تروریستی "پولواما" (نام منطقه ای در کشمیر) که بدنبال تقابل هوایی جنگنده های هند و پاکستان پس ازعملیات هوایی  "بالاکوت" صورت گرفت، مورد بازخواست قرار گرفته و تعلیق یا دستگیرشده بودند.

به دنبال حمله تروریستی پولواما، دانشجویان کشمیری در چندین دانشکده مورد حمله اوباش خشمگین قرار گرفتند و بسیاری از دانشجویان نیز بخاطر ترس از واکنشهای شدید مجبور شده بودند دانشگاه ها را ترک کنند.

مراسم اهدای جوایز روزنامه نگاری و رسانه های جمعی "ناراد سامان" در مرکز بین المللی دهلی نو و با حضور مانموهان وایدیا، دبیر کل حزب آر اس اس و اسمریتی ایرانی، از اعضای کابینه دولت اتحادیه هند، برگزار شد. در هنگام اهدای جایزه روزنامه نگاری رسانه های اجتماعی به گروه مذکور  واگیش ایسار، یکی از اعضای حزب تندرو آر اس اس  گفت: «ما این جایزه را به آنها می دهیم زیرا که این گروه به اندازه کافی علاقمندی خود را به کشور و ملت خود نشان دادند. بسیاری از مردم کشور را دوست دارند، اما برخی از مردم مانند این گروه آن را درعمل نیز دوست دارند».

این گروه در شبکه اطلاع رسانی فیس بوک  توسط 9 نفر در 15 فوریه، یک روز پس از حمله تروریستی به کاروان نیروی نظامی هند در پالواما، کارش را آغاز کرد. بیشتر فعالیت آن طی دو روزِ ابتدایی ایجاد گروه بود که گفته می شود در آن زمان بیش از 4500 عضو داشته است. جالب آنکه شبکه های اجتماعی فیس بوک و توییتر بارها صفحه گروه را محدود کردند. صفحه اولیه فیسبوک آنها توسط یک شبکه شامل 40 ادمین که تحت نظر یک گروه اصلی 9 نفره از پسران حدودا 20 ساله که در زمینه فناوری اطلاعات در دهلی و نویدا کار می کردند، اداره می شد. درحال حاضر، گروه توییتری @ CleanTheNation1  بیش از 7750 دنبال کننده دارد. مادور سینگ ، عضو اصلی این گروه، در اولین کلیپ در ماه فوریه اعلام می دارد: " امروز زمان آن نیست که شمع به دست بگیریم و راهپیمایی کنیم." او در حالی که یک تی شرت که بر روی آن عبارت "ارتش هند" نوشته شده است، ادامه می دهد: " پیدا کنید کسانی را که امروز به سربازان ما می خندد ... با کارفرمایان آنها تماس بگیرید. با دانشگاه هایی که در آن مشغول به تحصیل هستند تماس بگیرید ... آنها را از این طریق ادب کنید. آنها را از شغلشان تعلیق کنید. آنها را از دانشگاهشان تعلیق کنید."

ایندین اکسپرس

توضیح: 

 حزب تندرو آر اس اس دارای تشکیلات پیچیده ای است و در بسیاری از تصمیمات مهم سیاسی و اجتماعی حضور فعال در کابینه دولت مرکزی و کابینه های دولت های محلی دارد. اکثریت اعضای آن هندوهای تندرو و افراطی و متاسفانه از طبقه بی سواد و یا کم سواد هستند و در آشوب ها بسیاری از مناطق نقش اصلی و کلیدی را دارند.

کد خبر 981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =