۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۳

براساس داده های سیستم ثبت نام آماری که در ماه ژوئیه برای سالهای ۲۰۱۵-۲۰۱۷ منتشر شد، تعداد جنین های مونثی که در رحم مادر سقط شده اند، به حد هشدار رسیده است.

ارقام اعلام شده از سوی دولت نمی تواند به درستی میزان زایمان ها را در بیمارستان های خصوصی نشان دهد. براساس داده های سیستم ثبت نام آماری که در ماه ژوئیه برای سالهای ۲۰۱۵-۲۰۱۷ منتشر شد، تعداد جنین های مونثی که در رحم مادر سقط شده اند، به حد هشدار رسیده است. مطابق آمارِ جنسیت نوزادان تازه متولد شده  میزان تولد دختران نسبت به پسران از زمان سرشماری سال ۲۰۱۱ به طور مداوم در حال کاهش بوده است و از تعداد ۹۰۹ دختر به ازای هر هزار پسر، در سال های ۲۰۱۱-۲۰۱۳ به عدد ۸۹۶ دختر به ازای هزار پسر در سال ۲۰۱۵-۲۰۱۷ رسیده است. همچنین به نقل از گزارش های آماری سالانه در دوره ۲۰۱۴-۲۰۱۶، از ۲۱ ایالت بزرگ هند، فقط دو ایالت کرالا و چاتیسگر، به ازای هر هزار پسر ۹۵۰ دختر متولد شده است. درحال حاضر، متاسفانه در حدود ۵ درصد از دختران قبل از آنکه متولد شوند در رحم مادر سقط شده اند.

با در نظرگرفتن آمار تخمینی که سازمان آمار ارائه کرده است، "ان آی تی آیوگ" (موسسه سنجش شاخص سلامتی) به جدی بودن این آمارها اذعان کرده است. اما عیلرغم تمام آمارهای رسمی تایید شده خانم "اسمریتی ایرانی"، وزیر امور حمایت از مادران و کودکان، در مجلس ادعا کرد که این روند از تعداد ۹۲۳ به ۹۳۱ دختر بهبود نشان می دهد. او به نقل از داده های سیستم اطلاعات مدیریت بهداشت (HMIS) این ادعا را مطرح نمود و این درحالی که این منبع دارای نقص اساسی آماری است زیرا تنها زایمان های خانگی و زایمان هایی را که در مؤسسات دولتی صورت می گیرد را در نظر می گیرد. داده هایی که این سامانه ارائه می دهد کامل نیست و نمی تواند نشان دهنده آمار کشور باشد چون تولدهای زیادی را که در بیمارستانهای خصوصی صورت می گیرد در آمارهای خود لحاظ نمی کند و قابل استناد نیست.

روزنامه تایمز آو ایندیا

توضیح:

 نظام جامعه هند یک نظام پدر سالار است و داشتن فرزند پسر نشانه اقتدار برای خانواده  محسوب می گردد و خانواده ها برای داشتن فرزند پسر حاضرند جنین خود که مونث باشد را سقط نمایند.

کد خبر 993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =