مسلمانان روسیه روز ۱۵ اکتبر را روز جهانی فتوا نامیدند

رئیس شورای علما در اداره دینی مسلمانان روسیه به خبرنگار ریانوستی اظهار کرد که مسلمانان از سازمان ملل متحد خواسته­اند تا ۱۵ اکتبر به عنوان روز جهانی فتوا تعیین شود.

رئیس شورای علما در اداره دینی مسلمانان روسیه به خبرنگار ریانوستی اظهار کرد که مسلمانان از سازمان ملل متحد خواسته­ اند تا ۱۵ اکتبر به عنوان روز جهانی فتوا تعیین شود.

هیات‌های کشورهای اسلامی که در جریان کنفرانس «انستیتوهای فتوای دینی در عصر دیجیتال» در قاهره گرد هم آمده بودند در بیانیه­ ای از سازمان ملل متحد خواستند تا پانزدهم اکتبر را به عنوان روز جهانی فتوا اعلام کنند. در این قطع نامه همچنین در زمینه لزوم حفظ امنیت ملی کشورها سخن به میان آمده است. به عقیده شرکت کنندگان در این کنفراس عدم ثبات در امنیت می­تواند به عنوان تهدیدی برای تمام جهان محسوب شود.

حاضران پیشنهاد برگزاری کنفرانس تحت عنوان «افراط گرایی مذهبی، پیش­زمینه ­های فکری و راهبردهای مقابله» را در اواسط دسامبر (سال جاری) مطرح کردند. همچنین پیشنهاد شد تا سلسله کتاب­هایی به دو صورت سنتی و دیجیتالی و همچنین دایره­المعارف در زمینه فتوای دینی و نقش آن در مبارزه با افراطی­ گرایی و رادیکالیسم مذهبی منتشر شوند.

مفتی اداره دینی ملسمانان روسیه در این باره اظهار داشت که در کنار مسائل مختلف موضوع همه‌گیری ویروس کرونا و جنبه­های مختلف جلوگیری از شیوع این بیماری از نقطه نظر فقه اسلامی از دیگر موضوعاتی بود که مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. این کنفرانس که با حمایت دبیرخانه سازمان‌های بین‌المللی (اسلامی) و شوراها و همچنین ریاست جمهوری مصر برگزار شد. در حاشیه این کنفرانس عبدالفتاح السیسی با رهبران دینی کشورهای مختلف دیدار و گفتگو کرد. دانشمندان سرشناس، دست اندرکاران امور مذهبی و مفتی های کشورهای فلسطین، صربستان، امارات متحده عربی و بسنی و هرزگوین از جمله شرکت کنندگان این نشست بودند.

کد خبر 10033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =