امسال جایزه فیلم آلمان بار دیگر با حضور بیش از هزار تماشاگر اهدا شد و فیلم “من آدم تو هستم” به کارگردانی ماریا شرادر توانست چهار جایزه اصلی این دوره را به خود اختصاص دهد.

امسال جایزه فیلم آلمان بار دیگر با حضور بیش از هزار تماشاگر اهدا شد و فیلم “من آدم تو هستم” به کارگردانی ماریا شرادر توانست چهار جایزه اصلی این دوره را به خود اختصاص دهد.

جایزه فیلم آلمان، امسال در حالی با حضور ۱۲۰۰ مهمان برگزار شد که فیلم “من آدم تو هستم” به کارگردانی ماریا شرادر توانست عنوان شگفتی‌ساز این دوره را به خود اختصاص دهد. این فیلم که با اقتباس از یک داستان کوتاه نوشته “اما براسلاوسکی” نویسنده آلمانی ساخته شده است، توانست چهار جایزه اصلی این دوره از جمله بهترین فیلم و کارگردانی را به خود اختصاص دهد.

همچنین ماریا شرادر به همراه جان شومبرگ برای نگارش فیلمنامه آن موفق به کسب جایزه بهترین فیلمنامه شدند. علاوه بر این‌ها،مارن اگرت نیز برای بازی در این فیلم، جایزه بهترین بازیگر زن را از آن خود کرد. او که در این فیلم در نقش یک دانشمند ایفای نقش کرده است، از دریافت جایزه به شدت متاثر شد.

فیلم “من آدم تو هستم” اخیرا به عنوان نماینده سینمای آلمان در شاخه بهترین فیلم بین المللی نود و چهارمین دوره جوایز سینمایی اسکار نیز انتخاب شده است.

اما در سایر بخش‌های جایزه فیلم آلمان نیز اولیور مازوچی برای نقش آفرینی در فیلم “بچه تخس” جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره را به خود اختصاص داد. جایزه بهترین مستند نیز به فیلم “آقای باخمن و کلاسش” ساخته ماریا اسپت رسید و فیلم “رگ های جهان” به کارگردانی مشترک اوا کِمه، آنسگر فریش و توبیاس سیبرت نیز به عنوان بهترین فیلم کودک سال سینمای آلمان معرفی شد.

آکادمی فیلم آلمان هر سال در مراسمی در برلین، جایزه فیلم آلمان را به برترین‌های سینمای مناطق آلمانی‌زبان اهدا می‌کند. این جایزه مهمترین جایزه فیلم در کشور آلمان است و مجموع ارزش مالی آن به حدود ۳ میلیون یورو می‌رسد.

منبع: شبکه رادیویی برلین براندنبورگ

لینک گزارش:

https://www.rbb24.de/kultur/beitrag/2021/10/preisverleihung-deutscher-filmpreis-lola-berlin.html

کد خبر 10255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =