مردی در تاریخ ۳۰ نوامبر ۲۰۱۹ پس از مشاجره ای جدی، با درج سه بار واژه "طلاق" در پیام رسان واتساپ و همچنین در یک تماس تلفنی هم بطور شفاهی سه بار کلمه طلاق را خطاب به همسرش گفت و او را طلاق داد.

مردی در تاریخ ۳۰ نوامبر ۲۰۱۹ پس از مشاجره ای جدی، با درج سه بار واژه "طلاق" در پیام رسان واتساپ و همچنین در یک تماس تلفنی هم بطور شفاهی سه بار کلمه طلاق را خطاب به همسرش گفت و او را طلاق داد.

پلیس منطقه مُمبرا اولین پرونده تحت قانون جدید ممنوعیت سه طلاقه شفاهی، که مربوط به مرد سی و پنج ساله ای است که زنش را از طریق پیام رسان واتساپ طلاق داد، تشکیل داده است. طبق گزارش ها این اولین پرونده تشکیل شده با وجود قانون "حمایت از حقوق زنان مسلمان در ازدواج" درسال ۲۰۱۹ می باشد که در روز چهارشنبه در مجلس تصویب شد. پلیس در این خصوص گفت: این مرد در حالیکه سه سال از ازدواجش می گذرد، ظاهرا با شخص دیگری روابط نامشروع داشته است. او در پی مراجعه ای که همسرش به دفتر کمیته پلیس واقع در شهر تانا داشت، بازداشت شد.

زن ۳۱ ساله که فارغ التحصیل رشته ام بی ای است در اظهاراتش به پلیس گفت که در تاریخ ۷ سپتامبر سال ۲۰۱۵ با این مرد ازدواج کرده است. برای هر دو، این وصلت ازدواج دوم آنها بوده است. با این حال، او ادعا کرد که از روز اول عروسی، شوهر و دامادهای خانواده شان او را مورد آزار و اذیت قرارمی دادند.

یکی از افسران گفت: "ظاهراً شوهر این زن از او تقاضای پول می کرده است. پدر این زن نیز به همین خاطر وام گرفته و حتی یک موتورسیکلت نیز برای او خریده بود. از آنجا که آزار و اذیت ها از جانب شوهر و خانواده اش متوقف نشده بود این زن در اواسط سال ۲۰۱۷ به خانه والدینش رفته و نزد آنها مانده است. ظاهراً در سپتامبر ۲۰۱۷ این زن متوجه می شود که شوهرش با شخص دیگری روابطی خارج از ازدواج دارد. این افسر ادامه داد: "از آن زمان این زوج همواره با یکدیگر از طریق تلفن و پیام رسان واتساپ مشاجره داشته اند. در خلال این مدت این زن باردار بوده و درحال حاضر این زوج، فرزندی هم دارند."

روزنامه ایندین اکسپرس

توضیح: ممنوعیت استفاده از قانون سه طلاقه شفاهی حدود دو سال پیش توسط دیوان عالی هند تصویب گردید با این حال هنوز در میان مسلمانان اهل سنت رواج دارد و استفاده از آن علاوه بر خدشه دار کردن دین مبین اسلام، نشان دهنده عدم تمکین به قانون توسط مسلمان در هند می باشد و به همین خاطر جامعه اکثریت مسلمانان را طرد و به حال خود رها کرده اند. 

کد خبر 1037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =