خبرگزاری صدای افغان از رسانه های پرمخاطب و فعال افغانستان محسوب می شود که رویکرد آن، در کنار بازتاب سریع، به‌هنگام، دقیق و حرفه‌ای رویدادهای روز افغانستان، منطقه و جهان، نقد رویکردهای افراطی به دین و سوء استفاده گروه های تکفیری و تروریستی از اسلام برای تحقق آمال و امیال دشمنان اسلام و مسلمانان می باشد.

مرکز فرهنگی و اجتماعی تبیان همه هفته در روزهای پنجشنبه اقدام به برگزاری سلسله نشستهایی به مناسبتهای دینی، فرهنگی و تاریخی می نماید.

در این راستا مقرر بود در تاریخ ۷/۱۰/۱۳۹۶ نشست علمی- پژوهشی با موضوع رویداد ششم دی روز اشغال افغانستان توسط نیروهای شوروی به افغانستان برگزار گردد.

 این برنامه راس ساعت مقرر و با حضور تعدادی از اصحاب رسانه، مسئولین کانونهای فرهنگی و اجتماعی، اساتید، دانشجویان و طلاب آغاز گردید و افراد یک به یک پس از بارزسی بدنی وارد این نشست می شدند.

طبق اطلاعات واصله کمی پس از آغاز نشست فرد انتحاری بدون هیچگونه وسایل انفجاری وارد جلسه شده و پس از تاملی کوتاه و آگاهی از آخرین وضعیت جلسه و حضور افراد شاخص علمی ، فرهنگی ، رسانه ای و دینی از جلسه خارج شده و در هنگام خروج به مامورین بارزسی اعلام می نمایید هم اکنون بازخواهد گشت.

این فرد در زمانی کوتاه مجددا وارد محل نشست گردیده و با اظهار اینکه هم اکنون مورد بارزسی قرار گرفته همراه با کمر بند انفجاری وارد نشست شده و پس از کمی تامل با انفجار مواد منفجره همراه خود تعداد کثیری از افراد حاضر در جلسه را به شهادت رسانده و یا به شدت مجروح ساخت.

 پس از این انفجار فرد دومی محموله دوم انفجاری را در بین افرادی که در حال خروج و یا فرار از محل حادثه بوده منفجر کرده و دقایقی پس از آن، حمله انتحاری سوم به هنگامی که آمبولانس ها در حال انتقال شهدا و مجروحین بودند، صورت گرفت.

پس از کمی که از زمان این حمله تروریستی گذشت مقامات امنیتی و وزارت کشور افغانستان تعداد  شهدا را  ۳۰ نفر و مجروحین را بیش از ۵۰ نفر کردند. این مساله در حال بود که این آمار بسیار کمتر از  آماری بود که مسئولین خبرگزاری آوا در کابل دادند.

این خبرگزاری (محل انفجار انتحاری) اعلام نمود تمامی کسانی که در گفتمان علمی پژوهشی شرکت کرده بودند یا شهید شدند و یا در آتش سوختند .

اما در آخرین خبرها از تعداد تلفات این عملیات فاجعه بار و دردناک حاکی از ۵۰ شهید و ۹۰ زخمی می باشد.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان با بیان اینکه این گروه هیچ مشکلی با رسانه ها ندارد ، دست داشتن در حمله تروریستی به خبرگزاری صدای افغان و مرکز تبیان را رد کرد. اما کمی بعد گروهگ تروریستی تکفیری داعش مسئولیت این حمله را به عهده گرفت.

نجیب دانش، سخنگوی وزارت کشور در نشست خبری گفت که آن عده از نیروهای پولیس که برای تامین امنیت تجمع کنندگان کارش را به درستی انجام ندادند، مطابق قانون مجازات خواهند شد.
وی تأکید کرد که وزارت کشور هیأتی را برای بررسی حمله‌ امروز در غرب شهر کابل موظف کرده است تا این رویداد را به‌صورت همه‌جانبه بررسی کند.

شاه حسین مرتضوی، سرپرست دفتر سخنگوی ریاست‌جمهوری می‌گوید که رییس‌جمهور به مسئولان فرمان داده‌است تا ضمن بررسی چگونگی حمله‌ انتحاری به مرکز تبیان، به زخمی‌ها و قربانیان این رویداد رسیدگی عاجل صورت گیرد.

مرکز فرهنگی و اجتماعی تبیان و خبرگزاری صدای افغان (آوا) در یک نگاه

خبرگزاری صدای افغان از رسانه های پرمخاطب و فعال افغانستان محسوب می شود که رویکرد آن، در کنار بازتاب سریع، به‌هنگام، دقیق و حرفه‌ای رویدادهای روز افغانستان، منطقه و جهان، نقد رویکردهای افراطی به دین و سوء استفاده گروه های تکفیری و تروریستی از اسلام برای تحقق آمال و امیال دشمنان اسلام و مسلمانان می باشد.

این خبرگزاری به طور ویژه، دیدگاه های آگاهان و منتقدانی را بازتاب می دهد که از توسعه پرسش برانگیز و سیستماتیک تفکر افراط و تکفیر و ترور در افغانستان به ویژه گروه تروریستی داعش به منظور تبدیل کشور ما به پایگاهی امن برای ایدئولوژی منحط تروریست های تکفیری که عملا در استخدام جریان های استعماری و قدرت های بیگانه اسلام ستیز قرار دارند، ابراز نگرانی می کنند و نسبت به تبعات ویرانگر آن برای همزیستی صلح‌آمیز و مثال زدنی شیعه و سنی در افغانستان، هشدار می دهند.

مرکز فعالیت های فرهنگی اجتماعی تبیان نیز به عنوان حامی خبرگزاری به بیشترین تبیین و ترویج فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت و بازتاب طرح ها و توطئه های دشمن و نیز آگاهانیدن مردم در راستای دفاع از دین و میهن برنامه داشت.

مرکز تبیان یکی از برجسته ترین و بزرگترین تشکیلات فرهنگی اجتماعی در افعانستان است که در بسیاری از ولایات افعانستان فعال است و دفتر مرکزی آن امروز آماج حمله قرار گرفت.

بنابراین، حمله امروز به دفتر مرکزی خبرگزاری صدای افغان(آوا) و مرکز فعالیت های فرهنگی اجتماعی تبیان، هزینه سنگینی بود که این خبرگزاری و این مرکز فرهنگی اجتماعی با استفاده مشروع از حق آزادی بیان در راستای دفاع از افغانستان، اسلام و وحدت دینی مردم مسلمان ما می پردازد.

این عملیات تروریستی مورد محکومیت بسیاری از مقامات از جمله رئیس جمهور ، معاون اجرایی و ذیگر مسئولین کشور افغانستان و همچنین نهادهای دولتی و مردمی این کشور اعم از اهل سنت و تشیع  و نهادهای بین المللی قرار گرفت .

شایان ذکر است در این عملیات تروریستی جمعی از مسئولین کانونهای فرهنگی، اجتماعی و  دینی شیعه و اهل سنت به شهادت رسیده و یا به شدت مجروح گردیدند.

کد خبر 10657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =