صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) اعلام کرده است که ۱۰.۵ میلیون کودک معادل ۳۳ درصد کل دانش آموزان واجد شرایط در نیجریه در سال ۲۰۲۱ از تحصیل بازمانده اند. این رقم بالاترین نرخ در جهان است.

 صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) اعلام کرده است که ۱۰.۵ میلیون کودک معادل ۳۳ درصد کل دانش آموزان واجد شرایط در نیجریه در سال ۲۰۲۱ از تحصیل بازمانده اند. این رقم بالاترین نرخ در جهان است.  پیتر هاوکینز، نماینده یونیسف در نیجریه، در بیانیه ای ضمن گرامیداشت روز جهانی آموزش، این موضوع را اعلام کرد. هاوکینز از دولت نیجریه به خاطر تعهد خود برای افزایش ۵۰ درصدی هزینه‌های آموزشی در این کشور طی دو سال آینده و افزایش آن تا ۱۰۰ درصد تا سال ۲۰۲۵ ، قدردانی کرد.

توضیح :

با اینکه اختصاص ۷.۲ درصد بودجه کل کشور به بخش آموزش در بودجه سال۲۰۲۲  نیجریه یک گام به به جلو در این حوزه محسوب می شود و نشان از افزایش ۱.۵ درصدی نسبت به سال گذشته است، ولی هنوز راه زیادی برای رسیدن به نرم های جهانی وجود دارد . نرم جهانی در این خصوص بین ۱۵ تا ۲۰ درصد از بودجه کل کشور است . بررسی ها نشان می دهد که ۳۵ درصد از کودکان نیجریه که در مدرسه ابتدایی تحصیل می کنند ، موفق به رفتن به دوره راهنمایی نمی شوند و این رقم در سال گدشته نزدیک به ۵۰ درصد بود. پرواضح است دلیل اصلی این ترک تحصیل مربوط به افزایش ناامنی در نیجریه و ترس خانواده ها از جان فرزندان خود است . در سال ۲۰۲۱ ، ۲۵حمله به مدارس انجام شده و ۱۴۴۰ کودک و دانش آموز ربوده شده اند و ۱۶ نفر نیزکشته شده اند.(۵ بهمن ۱۴۰۰)

https://dailytrust.com/nigeria-records-worlds-highest-rate-of-out-school-children-unicef

کد خبر 11180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =