شلومیت سوفا به عنوان سفیر جدید اسرائیل در غنا، لیبریا و سیرالئون منصوب شد

انتصاب سفیر جدید رژیم صهیونیستی

دولت اسرائیل او شلومیت سوفا را به عنوان سفیر جدید در غنا، لیبریا و سیرالئون منصوب کرد. سفیر سوفا جایگزین او شانی کوپر شد که در ژوئن ۲۰۲۱ به سفر خود در غنا پایان داد.

سفیر سوفا پس از خدمت در کانادا، سوئیس و اتیوپی با بیست سال تجربه دیپلماتیک به غنا می آید. قبل از انتصاب، او در برنامه معتبر امنیت ملی در دانشکده دفاع ملی اسرائیل شرکت داشت.

از سپتامبر ۲۰۱۹ تا اوت ۲۰۲۰، او به عنوان وزیر مشاور، بخش جنوب شرق آسیا در بخش آسیا و اقیانوس آرام وزارت امور خارجه در اسرائیل خدمت کرد.

در ویدئویی که توسط وزارت امور خارجه اسرائیل برای تبلیغ انتصاب خود منتشر شده است، او شلومیت سوفا سفر خود به سمت دیپلمات شدن را بازگو می کند.

" به یاد می‌آورم که کتاب‌های سفر کاشفان جهان را می‌خواندم و به اطلس‌ها نگاه می‌کردم و درباره کشورها و فرهنگ‌های دیگر تعجب می‌کردم. من همیشه به این زمینه و همچنین درگیر شدن در کار برای اسرائیل و برای بهبود مردم کشیده شده ام"

به گفته او شلومیت سوفا، اسرائیل به دلیل توانایی های خود در کشاورزی، فن آوری های آب، فناوری های پیشرفته و مراقبت های پزشکی مشهور است و او امیدوار است که "پروژه هایی را در غنا، لیبریا و سیرالئون که در راستای اهداف توسعه پایدار سازمان ملل هستند، ارتقا دهد. این سه کشور به امنیت غذایی، مدیریت آب و دیجیتالی شدن نیاز دارند.

او می افزاید که «من به عنوان یک دیپلمات زن و عضو شبکه دیپلماتیک زن در اسرائیل، اهمیت زیادی در توانمندسازی زنان می بینم و خوشحال خواهم شد که شرکای در این زمینه پیدا کنم تا در برنامه هایی برای توانمندسازی زنان و زنان همکاری کنند. دختران.»

اسرائیل شراکت دیپلماتیک و دوجانبه طولانی مدت با غنا دارد. غنا اولین کشور آفریقایی بود که با اسرائیل روابط دیپلماتیک برقرار کرد، دومین کشور آفریقایی بود که سفارت اسرائیل داشت و اولین کشور آفریقایی بود که در سال ۱۹۵۸ توسط گلدا مایر وزیر خارجه سابق اسرائیل دیدار کرد. در سال ۲۰۱۱، دولت اسرائیل سفارت خود را در آکرا بازگشایی کرد که از آن زمان به تقویت روابط بین اسرائیل و غنا منجر شده است

https://embassies.gov.il/accra/MASHAV/AMB%20SUFA%20DISG.jpg

سلام دوستان، 

من  او شلومیت سوفا  سفیر تعیین شده دولت اسرائیل در غنا، لیبریا و سیرالئون هستم.

من در ۲۷ اوت ۲۰۲۱ وارد غنا شدم و مشتاقانه منتظر کار برای تعمیق روابط بین اسرائیل و غنا، لیبریا و سیرالئون هستم. 

https://www.graphic.com.gh/news/general-news/shlomit-sufa-appointed-as-new-israeli-ambassador-to-ghana-liberia-sierra-leone.html

کد خبر 11264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =