دانشگاه آزاد علامه اقبال اسلام آباد به مدارس علمیه ثبت شده در دانشگاه، خدمات آنلاین ارائه می دهد.

آقای احسن شکور، مدیر منطقه ای دانشگاه آزاد علامه اقبال اسلام آباد گفت: مدارس علمیه را در دانشگاه علامه اقبال ثبت می کنیم و خدمات آنلاین خود را به این مدارس علمیه ارائه می دهیم

آقای احسن شکور، مدیر منطقه ای دانشگاه آزاد علامه اقبال اسلام آباد گفت: مدارس علمیه را در دانشگاه علامه اقبال ثبت می کنیم و خدمات آنلاین خود را به این مدارس علمیه ارائه می دهیم. وی در گفتگو با روزنامه نوای وقت، از راه اندازی این برنامه در دفتر منطقه ای اسلام آباد خبر داد و گفت: اجرای این برنامه را در دفتر منطقه ای اسلام آباد راه اندازی می کنیم تا طلاب مدارس علمیه با کمک کامپیوترهای این دفتر، مشکلات خود را به صورت آنلاین حل کنند، همچنین بتواند فرم درخواست پذیرش خود را به صورت آنلاین از دفاتر منطقه ای به دانشگاه ارسال کنند.

توضیح: دانشگاه آزاد علامه اقبال اسلام آباد در چند سال اخیر برای طلاب مدارس دینی، برنامه آموزش دینی تحت عنوان "درس نظامی" در سطوح دیپلم، فوق دیپلم، لیسانس و فوق لیسانس معرفی و اجرا کرد. در برنامه فوق الذکر طلاب دینی وابسته به تمام مکاتب فکری در کنار سه یا چهار موضوع اجباری و درسی جدید (زبان اردو، انگلیسی، مطالعه پاکستان و ریاضی در سطح دیپلم و همچنین زبان اردو، انگلیسی و مطالعه پاکستان در سطح بالاتر از دیپلم)، تعدادی از موضوعات دینی از جمله قرآن، فقه، تفسیر، سیره پیامبر اکرم (ص) و غیره را با موفقیت تکمیل نموده و می توانند مدرک دانشگاهی مانند سایر دانشجویان این دانشگاه اخذ نمایند. مدارک "برنامه درس نظامی" با مدارک سایر برنامه های آموزشی در دانشگاه های پاکستان تفاوتی ندارد، زیرا فارغ التحصیلان این برنامه نیز مانند سایر محصلین می توانند در سطح عالی در داخل کشور و در خارج از کشور تحصیلات خود را ادامه دهند. همچنین می توانند در بخش های مختلف کشور خدمات را انجام دهند. لازم به ذکر است، برنامه آموزشی حوزوی در پاکستان تحت عنوان "برنامه درس نظامی" شناخته می شود.

کد خبر 11565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =