نشریات آلمان در خطر تعطیلی

ناشران مجلات در آلمان نگران تعطیلی تعداد زیادی از نشریات این کشور به دلیل افزایش قیمت انرژی و کاغذ هستند. جنگ میان روسیه و اوکراین، بر قیمت‌های انرژی تاثیر بسیاری گذاشته و در نتیجه قیمت اقلام مختلف در آلمان افزایش بی‌سابقه‌ای پیدا کرده است حتی در هفته‌های اخیر، نرخ تورم در آلمان به بالاترین میزان در ۳۰ سال گذشته رسیده و به نظر می‌رسد بخش فرهنگی نیز از آسب آن در امان نمی‌ماند.

ناشران مجلات در آلمان نگران تعطیلی تعداد زیادی از نشریات این کشور به دلیل افزایش قیمت انرژی و کاغذ هستند.  جنگ میان روسیه و اوکراین، بر قیمت‌های انرژی تاثیر بسیاری گذاشته و در نتیجه قیمت اقلام مختلف در آلمان افزایش بی‌سابقه‌ای پیدا کرده است حتی در هفته‌های اخیر، نرخ تورم در آلمان به بالاترین میزان در ۳۰ سال گذشته رسیده و به نظر می‌رسد بخش فرهنگی نیز از آسیب آن در امان نمی‌ماند.

انجمن مطبوعات آزاد در برلین به تازگی اعلام کرده است که اگر شرایط اقتصادی بهبود نیابد، بیش از ۳۰ درصد از نشریات آلمان تا سال ۲۰۲۴، در معرض خطر تعطیلی قرار خواهند گرفت. به گفته این انجمن، بیش از ۲ هزار نشریه از مجموع ۷ هزار نشریه آلمان تا آن زمان بسته خواهند شد.

در اطلاعیه انجمن مطبوعات آزاد در برلین که پیش‌تر به عنوان انجمن ناشران مجلات در آلمان شناخته می‌شد، آمده است:« افزایش اخیر قیمت کاغذ تا ۱۵۰ درصد، افزایش دستمزدها در سال ۲۰۲۲ و هزینه‌های بسیار بالای انرژی، تهدید جدی برای نشریات آلمانی به شمار می‌روند.»

براساس این اطلاعیه، ۳۰ درصد از مجلات تخصصی، تا ۸۰ درصد از رسانه‌های مذهبی و تا ۲۰ درصد از مجلات سرگرمی در آلمان در معرض خطر تعطیلی قرار دارند.

فیلیپ ولته، عضو هیات مدیره انجمن مطبوعات آزاد در برلین در این باره گفت: «یک کشور دمکراتیک به ناشران قوی و سالم نیاز دارد. وجود مطبوعات آزاد به حفظ جامعه کمک می‌کند. متاسفانه نشریات ما در حال تجربه مشکلاتی هستند که قبلاً هرگز در آلمان وجود نداشته است.»

به گفته ولته، قیمت کاغذ تا ۱۵۰ درصد افزایش یافته است:« علاوه بر افزایش قیمت کاغذ، در وضعیت عرضه کاغذ نیز ابهام کامل وجود دارد. متاسفانه مشکل کمبود کاغذ مدت‌هاست که ناشران روزنامه و مجلات را درگیر خود کرده است. در این شرایط،  قیمت انرژی نیز بالا رفته و شرایط پیچیده تر شده است.»

از این رو، انجمن مطبوعات آزاد در برلین از دولت فدرال درخواست کمک کرده است. رودولف تیمان، رئیس انجمن مطبوعات آزاد در این باره  گفت: «اکنون دولت باید به ناشران کمک کند، در غیر این صورت، شاهد تعطیلی گسترده نشریات در آلمان خواهیم بود.»

منبع:اشپیگل

کد خبر 12022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =