جایگاه صنایع دستی آلمان کجاست؟

این روزها، ‌موزه هنرهای کاربردی در فرانکفورت میزبان نمایشگاهی با عنوان "افسانه صنایع‌دستی" است. هدف از برگزاری این نمایشگاه، نشان‌دادن اهمیت و جایگاه صنایع‌دستی در جامعه آلمان است.

این روزها، ‌موزه هنرهای کاربردی در فرانکفورت میزبان نمایشگاهی با عنوان "افسانه صنایع‌دستی" است. هدف از برگزاری این نمایشگاه، نشان‌دادن اهمیت و جایگاه صنایع‌دستی در جامعه آلمان است.

بدون شک یکی از افتخارات هر ملت و کشوری، صنایع بومی و دستی آن است. هنرهای دستی، مجموعه هنرهای اصیل، بومی و مردمی هر کشور است که ریشه‌های عمیقی در اعتقادات، آداب و رسوم، سنن و در مجموع فرهنگ هر جامعه دارد. امروزه، صنایع دستی از یک سو به دلیل ایجاد اشتغال پایدار و گردش اقتصادی و ار سوی دیگر به دلیل تبلیغات فرهنگی، مورد توجه بسیاری از کشورها از جمله آلمان قرار دارد. در این راستا، نمایشگاهی با عنوان “ افسانه صنایع‌دستی” این روزها در موزه هنرهای کاربردی فرانکفورت برگزار شده است. در این نمایشگاه، حدود ۳۵۰ شی، عکس و اثر هنری در معرض بازدید عمومی قرار دارد. همچنین در این نمایشگاه، مصاحبه‌هایی با صنعت‌گران و هنرمندان صنایع‌دستی در قالب فایل‌های صوتی و ویدئوهایی پخش می‌شود. نمایشگاه "افسانه صنایع‌دستی" از بیست‌ونهم ماه آوریل آغاز شده است و تا یازدهم سپتامبر سال جاری ادامه دارد. هدف از برگزاری این نمایشگاه، نشان‌دادن اهمیت و جایگاه صنایع‌دستی در جامعه آلمان است. در واقع، برگزارکنندگان این نمایشگاه از مخاطبان خود می‌خواهند که درباره اهمیت و نقش صنایع دستی در جامعه آلمان فکر کنند و آگاه باشند که آثار دست‌ساز به جز ارزش معنوی، از نظر مادی نیز اهمیت زیادی برای کشورها دارند. همچنین این نمایشگاه به دنیال جذب جوانان است چرا که در جامعه کنونی آلمان، جوانان تمایل زیادی به کار در حوزه صنایع دستی ندارند. متصدیان این نمایشگاه معتقدند که رشد و توسعه صنایع‌دستی، گام موثری در جهت ایجاد فرصت‌های ‏شغلی است.

منبع:سایت موزه هنرهای کاربردی فرانکفورت

لینک گزارش:

https://www.museumsufer.de/de/ausstellungen-und-veranstaltungen/ausstellungen/mythos-handwerk/

کد خبر 12033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =