۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۰
بازگشایی منطقه توریستی سیف الملوک

جاده منطقه زیبا و توریستی سیف الملوک در شمال پاکستان پس از 6 ماه بازگشایی شد.

سایت تحلیلی پرو پاکستان – 6 مئی مطابق با 16 اردیبهشت

جاده منطقه زیبا و توریستی سیف الملوک در شمال  پاکستان پس از 6 ماه بازگشایی شد.

هزاران گردشگر پاکستانی در تعطیلات عید فطر پس از اینکه اداره توسعه کاغان(شهرداری) در ایالت خیبرپختون خواه، مسیر جاده منتهی به دریاچه سیف الملوک را پس از شش ماه، بازگشایی کرد به این منطقه توریستی سرازیر شدند.

مزمل خان، بازرس محیط زیست شهرداری کاغان روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت که توده ای از سنگ های کوچک و بزرگ در مسیر دریاچه سیف الملوک از این مسیر پاکسازی شده است.

بارش شدید برف در دره کاغان در اکتبر گذشته منجر به مسدود شدن مسیر مانسارا - ناران - جالکاد (MNJ) و جاده دریاچه شده بود. جاده MNJ که  ایالت خیبرپختون خواه را  به گیلگیت بلتستان متصل می کند، ماه گذشته به روی ترافیک باز شد.

سیف الملوک یک دریاچه کوهستانی است که در انتهای شمالی دره کاغان، نزدیک شهر ناران در پارک ملی  منطقه سیف الملوک واقع شده است. این دریاچه با قرار گرفتن در ارتفاع 3224 متری از سطح دریا، یکی از مرتفع‌ترین و زیبا ترین دریاچه‌های پاکستان است.

سیف الملوک در ناحیه مانسارا  واقع در خیبر پختونخوا، در حدود 9 کیلومتری  شمال ناران، در بخش شمالی دره کاغان واقع شده است. ملکه پربات، بلندترین قله دره نزدیک دریاچه است.

این دریاچه دور افتاده در طول فصل تابستان از  مسیر شهر ناران قابل دسترسی است، اما در زمستان به دلیل  بارش شدید برف و رانش زمین مسدود می باشد.

کد خبر 12088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =