برگزیدگان جایزه بنیاد کورت-ولف شناخته شدند

جایزه اصلی بنیاد “کورت- ولف” امسال به انتشارات آنتیه کونست‌مان در موینخ رسید. این جایزه که یکی از مهم‌ترین جوایز حوزه ادبیات آلمان است، مانند هر سال در جریان نمایشگاه کتاب لایپزیک به برگزیدگان اهدا می‌شود.

جایزه اصلی بنیاد کورت- ولف امسال به انتشارات آنتیه کونست‌مان در مونیخ رسید. این جایزه که یکی از مهم‌ترین جوایز حوزه ادبیات آلمان است، مانند هر سال در جریان نمایشگاه کتاب لایپزیک به برگزیدگان اهدا می‌شود.

انتشارات آنتیه کونس‌مان در مونیخ جایزه اصلی بنیاد کورت-ولف در سال ۲۰۲۲ را از آن خود کرد. هدف مدیران کورت- ولف از اهدای این جایزه، حفاظت و حمایت از مراکز ادبی است. مدیران این بنیاد، در بیانیه‌ای که روز جمعه صادر کردند، به دلایل انتخاب آنتیه کونس‌مان به عنوان ناشر برتر سال نیز اشاره کرده‌اند. در بخشی از این بیانیه آماده است:« امسال جایزه بنیاد به موسس انتشارات آنتیه کونس‌مان از مونیخ رسید. این ناشر در دوران مختلف تاریخ اجتماعی جمهوری فدرال فعال بوده است و در تمام‌ بحران‌ها، استقلال خود را حفظ کرده است. بنابراین جایزه اصلی بنیاد کورت-ولف به مبلغ ۳۵ هزار یورو به این بنیاد تعلق می‌گیرد.»

همچنین جایزه ویژه بنیاد نیز به انتشارات پوتن‌لادن لایپزیگ تعلق گرفت. این ناشر تقریباً ۱۵ سال است که آثار مکتوب را به شکل آنلاین منتشر می‌کند و ثابت کرده است که رسانه‌های چاپی می‌توانند در عصردیجیتال نیز محبوب باشند. جایزه این بخش، ۱۵ هزار یورو است.

این جوایز قرار است در نمایشگاه کتاب لایپزیگ در ماه مارس ارائه شود. هنوز مشخص نیست که این نمایشگاه امسال برگزار می‌شود یا خیر. نمایشگاه کتاب لایپزیگ، دومین نمایشگاه کتاب بزرگ آلمان و یکی از مهم‌ترین جشنواره‌های کتاب در جهان محسوب می‌شود. این نمایشگاه، در دو سال گذشته به دلیل شیوع بیماری کرونا، لغو شد. با این وجود، مسئولان نمایشگاه اظهار امیدواری کرده‌اند که در ماه مارس امسال، نمایشگاه برگزار شود.

بنیاد کورت-ولف از سال ۲۰۰۱ جوایز مربوط به برترین مراکز ادبی را در خلال نمایشگاه کتاب لایپزیگ به برگزیدگان اهدا می‌کند. این بنیاد خود را نماینده ناشران مستقل می‌داند. در حال حاضر بیش از ۱۳۰ ناشر زیر نظر این بنیاد فعالیت می‌کنند.

منبع:اشپیگل

لینک گزارش:

https://www.spiegel.de/kultur/verlegerin-antje-kunstmann-erhaelt-kurt-wolff-preis-2022-a-ce3ab830-8553-4276-81ab-525854d96c37

کد خبر 12158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =