شهری به قدمت ۱۲۰۰ سال در جنوب غربی آلمان

شهروندان شهر فولک‌لینگن، در همجواری فرانسه و اوگزامبورگ۱۲۰۰امین سالگرد تاسیس این شهر را جشن می‌گیرند. به همین مناسبت قرار است، مسئولان شهر بخش‌هایی از تاریخ این شهر را برای آگاهی بیشتر شهروندان منتشر کنند.

شهروندان شهر فولک‌لینگن، ۱۲۰۰امین سالگرد تاسیس این شهر را جشن می‌گیرند. به همین مناسبت قرار است، مسئولان شهر بخش‌هایی از تاریخ این شهر را برای آگاهی بیشتر شهروندان منتشر کنند.

اسناد تاریخی نشان می‌دهد که برای اولین بار، شهر فولک‌لینگن در سندی در سال ۸۲۲ ذکر شده است. فولک‌لینگن در جنوب غربی آلمان قرار دارد و با دو کشور لوکزامبورگ و فرانسه هم‌مرز است. این شهر در طول تاریخ از یک شهر با بازار روستایی به یک مرکز صنعتی بدل شد. فولک‌لینگن در دهه‌های اخیر حتی صنعت تولید شیشه و آهن آلمان را نیز تحت تاثیر خود قرار داده است. این امر موجب شده تا تاریخ و میراث تاریخی شهر فولک‌لینگن نیز تغییر کند. در حال‌حاضر، نقطه عطف فولک‌لینگن، کارخانه آهن در این شهر است که از سال ۱۹۹۴ در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته است. این کارخانه، یادگاری از فرهنگ صنعتی در سطح جهان است و در حال‌حاضر یک جاذبه توریستی برای گردشگران خارجی به شمار می‌رود. علاوه بر این‌ها، شهر فولک‌لینگن، بناهای تاریخی و موزه‌های دیدنی زیادی دارد. موزه شیشه این شهر یکی از جذاب‌ترین موزه‌های شیشه در سراسر اروپا محسوب می‌شود و سالانه گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می‌کند. حال مسئولان این شهر تصمیم گرفته‌اند تا به مناسبت ۱۲۰۰امین سالگرد تاسیس آن، برنامه‌های متنوعی برگزار کنند. برگزاری نمایشگاه‌های عکس، جشنواره‌های موسیقی و فیلم و همچنین برپا کردن بازارهایی برای فروش آثار هنری و فرهنگی شهر، بخشی از این برنامه‌ها است. علاوه بر این، قرار است، بخش‌هایی از تاریخ فولک‌لینگن برای آگاهی بیشتر شهروندان منتشر شود. همچنین در جشن مربوط به تولد این شهر، گروهی از مورخان درباره تاریخ آن به سخنرانی خواهند پرداخت. بنابراین فرصت خوبی برای گردشگران خارجی خواهد بود تا از آثار تاریخی و فرهنگی شهر بازدید کنند. از طریق سایت زیر می‌توانید با فعالیت‌های شهر فولک‌لینگن بیشتر آشنا شوید:

https://www.voelklingen-1200.de/

منبع:سایت فولک‌لینگن

کد خبر 12321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =