ایشِنْبای عبدالرزاق اف (۲۰۱۴ – ۱۹۳۷)

ایشِنْبای عبدالرزاق اف سفیر شوروی ، رئیس انجمن قرقیزستان و ژاپن

ایشِنْبای عبدالرزاق اف در سال ۱۹۷۰ در مکتب عالی دیپلماسی وزارت امور خارجه شوروی تحصیل کرد. فعالیت خود را در سال ۱۹۶۲ در کمیته برنامه ریزی قرقیزستان شوروی سوسیالیستی آغاز کرد و در سمت هایی چون کارمند آکادمی علوم اتحاد جماهیر شوروی، مسئول بخش آموزش و پرورش کمیته مرکزی قرقیزستان، دبیر و رایزن سفارت شوروی در ژاپن، کنسول شوروی در ساپورو، رئیس گروه امور خارجه اتحاد جماهیر شوروی در ژاپن، مشاور رئیس جمهور قرقیزستان و در سال های ۱۹۹۹-۱۹۹۶ دبیر دولتی جمهوری قرقیزستان کار و فعالیت کرد.

ایشِنْبای عبدالرزاق اف سفیر شوروی ، رئیس انجمن قرقیزستان و ژاپن، نویسنده سه کتاب و صدها مقالات علمی بود.

کتاب های ایشِنْبای عبدالرزاق اف:

۱. رشد صنعت قرقیزستان، فرونزه، ۱۹۶۵، ۱۰۰ ص.

۲. تأملات، بیشکک، ۲۰۰۷، ۵۶۰ ص.

۳. گفتگوی ناتمام، بیشکک، ۲۰۰۴، تورار، ۲۲۸ ص.

معرفی برخی از اثار ایشِنْبای عبدالرزاق اف:

افکار و اندیشه های ایشِنْبای عبدالرزاق اف پیرامون سیاست خارجی و داخلی قرقیزستان مستقل و رشد اجتماعی قرقیزستان و کشورهای همسایه در مقالات، مصاحبه‌ها و سخنرانی های او منتشر شده است.

در کتاب «گفتگوی ناتمام» تبادل نظر ایشِنْبای عبدالرزاق اف با آقای مرادبیک ایمانْعلی یف به عنوان شخصیت سیاسی منعکس شده است. دیدار و گفتگوی عبدالرزاق اف و ایمانْعلی یف درباره قرقیزستان و آینده کشور در سال های ۱۹۸۶-۱۹۸۵ در شهر خاباروفسک روسیه در آغاز دوره بازسازی جماهیر شوروی شروع شد و در اثنای آن ایشِنْبای عبدالرزاق اف با پیش بینی وضعیت سخت قرقیزها در آینده نزدیک از اوضاع فعلی گله می کند. در دهه ۱۹۹۰ آنها بار دوم دیدار می کنند و در سال ۲۰۱۳ تصمیم می گیرند کتاب مشترکی را در زمینه روابط بین المللی قرقیزستان منتشر کنند، اما ایشِنْبای عبدالرزاق اف چشم از جهان برمی بندد و به همین دلیل کتاب او «گفتگوی ناتمام» نام می‌گیرد.

منبع:

https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0%B1%D0%B4%D1%83%D1%80%D0%B0%D0%B7%D0%B0%D0%BA%D0%BE%D0%B2,_%D0%98%D1%88%D0%B5%D0%BD%D0%B1%D0%B0%D0%B9_%D0%90%D0%B1%D0%B4%D1%83%D1%80%D0%B0%D0%B7%D0%B0%D0%BA%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D1%87

کد خبر 12383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =