نگاهی به زندگی و آثار هنرمندان شاخص در دوران نازی‌ها

شهر فرانکفورت آلمان، میزبان نمایشگاهی درباره زندگی و آثار هنرمندان در دوران نازی‌ها است. این نمایشگاه با عنوان “هنر برای هیچ‌کس. ۱۹۳۳– ۱۹۴۵”، بیانگر نحوه زندگی و استراتژی کاری‌ ۱۴ هنرمند در دوران خفقان حکومت نازی‌ها در آلمان است.

شهر فرانکفورت آلمان، میزبان نمایشگاهی درباره زندگی و آثار هنرمندان در دوران نازی‌ها است. این نمایشگاه با عنوان “هنر برای هیچ‌کس. ۱۹۳۳– ۱۹۴۵”، بیانگر نحوه زندگی و استراتژی کاری‌ ۱۴ هنرمند در دوران خفقان حکومت
نازی‌ها در آلمان است.
دولت نازی در زمان اوج خود، آثار برخی هنرمندان را در جمع‌آوری و نمایش آن‌ها را در نگارخانه‌ها و موزه‌ها ممنوع کرد. حال موزه اوفر در فرانکوفرت میزبان نمایشگاهی با عنوان “هنر برای هیچ‌کس. ۱۹۳۳– ۱۹۴۵” شده است که آثار و بیوگرافی ۱۴ هنرمند منتخب از دوران نازی‌ها را به نمایش گذاشته است. این نمایشگاه نشان می‌دهد که هنرمندان در دوران نازی‌ها با وجود محدودیت‌های موجود، خلاقیت زیادی در آثار خود داشتند و هیچ‌گاه مغلوب فشارهای موجود نشدند.
از جمله هنرمندانی که آثارشان در این نمایشگاه به نمایش درآمده است؛ می‌توان به کارل هوفر اشاره کرد. آثار او در دوره نازی‌ها از مصادیق هنر منحط به‌شمار می‌رفت و پس از جنگ جهانی دوم بود که به عنوان یکی از چهره‌های مهم هنر نقاشی در آلمان شناخته شد. یکی دیگر از افرادی که آثارش در این نمایشگاه وجود دارد، ویلهلم هاینریش اتو دیکس، نقاش اهل آلمان است. شهرت این هنرمند بیشتر به خاطر ترسیم بی‌پروا و واقع‌گرایانه جامعه شکست‌خورده وایمار و خشونت‌های جنگ است. پس از به قدرت رسیدن نازی‌ها، آثار او از مصادیق هنر فاسد شناخته و از هنرستان هنرهای زیبای درسدن اخراج شد.
علاوه بر این‌ها، ویلی باومایستر، هانس گروندیگ، لی گروندیگ، ورنر هلدت، هانا هوش، مارتا هوپفنر، ادموند کستینگ، ژانه مامن، ارنست ویلهلم، فرانتس رادزیویل، هانس اولمان و فریتز وینتر به عنوان هنرمندان شاخص دوران حکومت نازی‌ها در این نمایشگاه معرفی شده‌اند.
این نمایشگاه که از چهارم ماه مارس آغاز شده تا ششم ماه جاری در موزه اوفر در فرانکفورت ادامه دارد.
لینک گزارش:

https://www.sr.de/sr/sr2/themen/kultur/20220307_ausstellung_kunst_fuer_keinen_canape_100.html

منبع: شبکه رادیو و تلویزیون زارلند

کد خبر 12452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =