نمایش آثار راه‌یافته به مرحله نهایی جایزه برنهارد فون لیندناو در کاخ آلتنبورگ

آثار راه‌یافته به مرحله نهایی جایزه برنهارد فون لیندناو به تازگی در کاخ آلتنبورگ به نمایش درآمده است. این جایزه هر دو سال یکبار برای حمایت از آثار هنرمندان جوان و گمنام در آلمان اهدا می‌شود.

آثار راه‌یافته به مرحله نهایی جایزه برنهارد فون لیندناو به تازگی در کاخ آلتنبورگ به نمایش درآمده است. این جایزه هر دو سال یکبار برای حمایت از آثار هنرمندان جوان و گمنام در آلمان اهدا می‌شود.
برنهارد آگوست فون لیندناو، ستاره شناس، سیاستمدار و مجموعه‌دار آثار هنری در آلمان بود. او در اواخر عمر خود، مجموعه‌های هنری‌اش را به شهر آلتنبورگ اهدا کرد و از مسئولان شهر خواست تا موزه‌ای برای نمایش آثار ایجاد کنند. ساخت این موزه در سال ۱۸۷۵ به پایان رسید و به موزه لیندناو معروف شد. بعدها جایزه برنهارد فون لیندناو با هدف حمایت از فارغ‌التحصیلان برجسته دانشگاه‌های هنر در مرکز آلمان تاسیس شد. این جایزه هر دو سال یکبار به هنرمندان جوان و گم‌نام آلمانی اعطا می‌شود و پیش از اهدای جایزه، هیات داوران از میان آثار پیشنهادی دانشگاه‌های هنر در مرکز آلمان، یک اثر را به عنوان برنده جایزه انتخاب می‌کنند. مبلغ جایزه نفر اول ۵ هزار یورو است. علاوه بر این، تمام آثار راه‌یاقته به مرحله نهایی جایزه مذکور در موزه لیندناو به نمایش گذاشته می‌شود. امسال نیز هرکدام از آکادمی‌های هنری در درسدن، هاله و لایپزیگ، دو فارغ التحصیل برجسته خود را برای اخذ جایزه معرفی کرده‌اند.
هرچند قرار بود که آثار این هنرمندان در موزه لیندناو به نمایش درآید، اما به دلیل مرمت بخش‌هایی از این موزه، آثار برگزیده در کاخ آلتنبورگ به نمایش درآمد. جالب است، بدانید که نمایشگاه مذکور قرار بود تا سال گذشته برگزار شود، اما به دلیل همه‌گیری کرونا به امسال موکول شد. این نمایشگاه از تاریخ سوم ژوئن تا هفدهم ژوئیه ۲۰۲1 در کاخ آلتنبورگ برقرار است. اگر مایلید اطلاعات بیشتری درباره این نمایشگاه و آثار راه‌یافته به آن به دست آورید به سایت زیر مراجعه کنید:


https://lindenau-museum.de/details-ausstellungen/id-3-juni-bis-17-juli-2022-ausstellung-anlaesslich-
des-bernhard-august-von-lindenau-foerderpreises.html

منبع: موزه لیندناو

کد خبر 12464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =