نمایشگاه بین المللی کتاب کودک بولونیا

پنجاه و نهمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب کودک بولونیا دایر گردید؛ و هیأت اعزامی ج.ا.ایران متشکل از ناشران؛ تصویرگران؛ و... کتاب کتاب ج.ا.ایران در این غرفه حضور یافتند.

از تاریخ یکم لغایت چهارم فروردین ماه ۱۴۰۱ (۲۴_ ۲۱ مارچ ۲۰۲۲ م.) غرفه ج.ا.ایران در پنجاه و نهمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب کودک بولونیا دایر گردید؛ و هیأت اعزامی ج.ا.ایران متشکل از ناشران؛ تصویرگران؛ و... کتاب کتاب ج.ا.ایران در این غرفه حضور یافتند؛ و حدود ۳۰۰ عنوان کتابِ کودک از آثار ناشران ایرانی، در غرفه ای به مساحت ۳۲ مترمربع، با حضور نمایندگان خانه کتاب و ادبیات ایران؛ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان؛ انجمن تصویرگران ایران؛ آژانس ادبی دایره مینا؛  انتشارات هزاربرگ؛ پی‌نما؛ طوطی؛ سوره مهر؛ و ... به نمایش گذاشته شد.

علی رمضانی(مدیر)؛ هاجر خاتون قدمی جویباری؛ و مصطفی خرامان به نمایندگی از خانه کتاب و ادبیات ایران؛ محمد حمزه زاده و ثریا میلانی به نمایندگی از انتشارات هزاربرگ؛ معصومه یزدانی و زهرا موسوی به نمایندگی از انتشارات پی نما؛ لیدا طاهری به نمایندگی از انجمن تصویرگران ایران؛ نادیا نظرزاده زارع و علی عرب زاده به نمایندگی از آژانس ادبی دایره مینا؛ سحر ترهنده و مهدی امیری به نمایندگی از انتشارات طوطی؛ علی اکبر شیروانی جوزدانی به نمایندگی از انتشارات سوره مهر؛ و سعیده ارگانی؛ مهدی علی اکبر زاده و فاطمه طارمی به نمایندگی از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، اعضاء هیأت اعزامی ج.ا.ایران بودند؛ که جهت  تبادل‌نظر با سایر ناشران؛ بازاریابی محصولات فرهنگی؛ تبادل تجربیات؛ و عقد قرارداد با ناشران و هنرمندان دیگر کشورها در غرفه ج.ا.ایران در پنجاه و نهمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب کودک بولونیا حضور داشتند.

 در جریان برگزاری این نمایشگاه همچنین، خانه کتاب و ادبیات ایران، بخشِ تصویرگریِ کتابِ کودک را با حضور لیدا طاهری تصویرگر کتاب‌های "پروانه روی بالش من"؛ "مامان کله دودکشی"؛ و "مزرعه گل‌های آفتابگردان" در محل غرفه ج.ا.ایران در پنجاه و نهمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب کودک بولونیا برگزار نمود؛  که مورد توجه بازدیدکنندگان قرار گرفت.

پنجاه و نهمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب کودک بولونیا، با نمایش  ۲۲۱۵ عنوان کتاب، از ۱۰۷۰ ناشر، از ۹۰ کشور جهان، در فضای نمایشگاهی به مساحت ۲۰ هزار مترمربع؛ پس از یک دوره تعلیق برگزاری حضوری به واسطه ممنوعیت ها و محدودیت های ناظر بر فاصله گذاری اجتماعی ناشی از همه گیری "کوید _ ۱۹"، میزبان ۲۱۴۳۲ بازدیدکننده بود.

در جریان برگزاری پنجاه و نهمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب کودک بولونیا، که یکی از معتبرترین نمایشگاه های تصویرگری و کتاب کودک در سطح بین المللی است، شهر شارجه امارات متحده عربی به عنوان مهمان ویژه انتخاب شد؛ ۱۸ نمایشگاه برگزارگردید؛  ۲۵۰ رخداد جانبی شامل نشست و کارگاه های آموزشی و... برپا؛ ده ها عنوان جایزه توسط هیأت داوران این جشنواره به نویسندگان؛ تصویرگران؛ ناشران؛ و... برگزیده کتاب کودک از سراسر جهان اهداء؛ و در نهایت، به رسم ادوار گذشته برگزاری این نمایشگاه، کاتالوگ آثار تصویرگران برگزیده نیز منتشر شد.

کد خبر 12738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =