دوره تخصصی آموزش زبان فارسی در دانشگاه "ساپینزا" شهر رم

در جریان برگزاری دوره تخصصی "میراث فرهنگی شرق نزدیک و میانه و آفریقا" توسط این دپارتمان، دوره تخصصی آموزش زبان فارسی برای اولین بار به برنامه درسی این دوره افزوده و از تاریخ ۱۴ اردیبهشت لغایت ۱۰ خرداد ماه ۱۴۰۱ برگزار گردید.

در جریان برگزاری دوره تخصصی "میراث فرهنگی شرق نزدیک و میانه و آفریقا" توسط این دپارتمان، دوره تخصصی آموزش زبان فارسی برای اولین بار به برنامه درسی این دوره افزوده و با حمایت رایزنی فرهنگی ج.ا.ایران در ایتالیا،  از تاریخ ۱۴ اردیبهشت لغایت ۱۰ خرداد ماه ۱۴۰۱ برگزار گردید.

این دوره در قالب ۲۴ ساعت(سه روز در هفته، هر روز به مدت ۲ ساعت) برنامه آموزشی مشتمل بر ۲ ساعت آموزش نظری ریشه های زبان فارسی؛ ۱۰ ساعت آموزش نظری _ عملی الفبا و نوشتار فارسی و ۱۲ ساعت آموزش نظری _ عملی دستور زبان فارسی و مهارت های گفتاری برگزار شد.    

دکتر "ماسیمیلیانو واسالی" مدرس این دوره، که سال ۲۰۲۰ م.  در مقطع دکترا در رشته  ایران شناسی از دانشگاه "ساپینزا" شهر رم فارغ التحصیل گردیده، از سال ۲۰۱۳ م. تا کنون در ۱۱ طرح پژوهشی بین المللی در حوزه تخصصی خود مشارکت داشته و نتایج تحقیقات خود را در قالب ۷ کتاب و مقاله ارایه نموده است.

پیرو ملاقات تیرماه ۱۳۹۹  امینی رایزن فرهنگی کشورمان در ایتالیا با پروفسور "کارلو چرتی" استاد ایران شناسی و مسؤل روابط دانشگاه "ساپینزا" شهر رم با دانشگاه های ج.ا.ایران و معرفی طرح دپارتمان  علوم باستان دانشگاه "ساپینزا" جهت برگزاری دوره تخصصی "میراث فرهنگی شرق نزدیک و میانه، و آفریقا" و پیشنهاد  افزودن دوره تخصصی آموزش زبان فارسی در برنامه آموزشی آن مشروط به حمایت طرف ایرانی؛ رایزنی فرهنگی ج.ا.ایران در ایتالیا هماهنگی ها و پیگیری های لازم در این خصوص را به عمل آورد.

در ادامه،در دی ماه سال ۱۳۹۹،  با دعوت رسمی رییس دانشگاه "ساپینزا" شهر رم، محمدتقی امینی رایزن فرهنگی ، در وبینار معرفی دوره های تخصصی سال تحصیلی ۲۰۲۲ – ۲۰۲۱ م. دانشگاه "ساپینزا" شرکت جست و دوره تخصصی مذکور و برنامه آموزشی آن رسماً معرفی گردید و متعاقبا حمایت از برگزاری این دوره در تقویم برنامه های مصوب رایزنی فرهنگی ج.ا.ایران در سال ۱۴۰۱ وارد؛ فاز اجرایی گردید.

کد خبر 12743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =