بستر برخط رایگان برای بهداشت روانی نوجوانان و جوانان، خود درمانی در بلغارستان

به مناسبت روز جهانی بهداشت روان، اولین بستر برخط رایگان برای بهداشت روانی نوجوانان و جوانان در بلغارستان راه اندازی شد.

به مناسبت روز جهانی بهداشت روان، اولین بستر برخط رایگان برای بهداشت روانی نوجوانان و جوانان در بلغارستان راه اندازی شد.  

مسئول این سازمان گفت "اتاق یونیسف" که توسط یونیسف راه اندازی شده است، در برنامه تلفن همراه "به من بگو" ایجاد شده است و به جوانان کمک می کند تا بر احساسات منفی خود مانند اضطراب، تنهایی، غم، ترس و خشم غلبه کنند.

دسترسی به این بستر مجازی برای تمامی جوانان تا 24 سال و والدین آنها به صورت ناشناس و رایگان است. در آنجا، نوجوانان می توانند یاد بگیرند که چرا حملات پانیک رخ می دهد و چگونه با آن کنار بیایند، همچنین به آنها آموزش­هایی در مورد تمرینات آرامش­ بخش برای کاهش اضطراب و بهبود خواب داده می­شود. ضمنا می­توانند اطلاعاتی را در مورد تفاوت غم و افسردگی، علائم استرس و نحوه غلبه بر آن نکات اصلی برای تقویت عزت نفس و مدیریت احساسات منفی کسب کنند.

داده های یونیسف نشان می دهد که از هر 5 مرگ در میان نوجوانان 15 تا 19 ساله در اتحادیه اروپا، 1 مورد به دلیل خودآزاری است و خودکشی دومین علت شایع مرگ در میان نوجوانان در این سن در اروپا است. 50 درصد از تمام مشکلات سلامت روان قبل از 14 سالگی و تا 75 درصد قبل از 24 سالگی ایجاد می شود.

منبع :

https://www.bta.bg/en/news/bulgaria/341551-free-online-platform-for-teenage-mental-health-self-help-launched-in-bulgaria

کد خبر 13528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =