افتتاح روز فرهنگ ژاپن در بلغارستان

سفارت ژاپن در صوفیه اعلام کرد در سی و سومین دوره برگزاری روز فرهنگ ژاپن، پنج فیلم برتر سینمای ژاپن در خانه سینمای صوفیه Dom na Kinoto نمایش داده خواهد شد.

اولین فیلم نمایش داده شده در جشنواره سینمایی­- ادبی ژاپن (سین لیبری) فیلم "تنبی" است. پس از آن فیلم "ستاره زیبا" بر اساس رمان یوکیو میشیما اکران خواهد شد. فیلم­های بعدی به ترتیب زمان اجرا "یک موز؟در این وقت شب؟"، "ایوان: شمشیر آرامش" و " تقریبا یک معجزه" خواهند بود.

یکی دیگر از برنامه­ های روز فرهنگ ژاپن افتتاحیه نمایشگاه " هنرهای ژاپنی­-زیبایی و خرد" در لارگو صوفیه خواهد بود.  

یک نمایشگاه دیگر، شامل نقاشی های برنده جایزه از هفدهمین مسابقه جهانی هایکو کودکان به مناسبت این روز در کتابخانه بلغارستان برگزار خواهد شد.

برنامه دیگری که به مناسبت روز فرهنگ ژاپن در بلغارستان برگزار خواهد شد سه کنسرت با شعار " تپش قلب ژاپن در قلب بلغارستان" خواهد بود. گروه موسیقی دوتایی Velina Petkova (ویولن) و Yusuke Hosaka (پیانو) از آکادمی ملی موسیقی Pancho Vladigerov موسیقی مجلسی و کیبورد ژاپنی را اجرا خواهند کرد. آنها در وارنا ، پلوودیو و صوفیه کنسرت خواهند داشت. این برنامه شامل اولین نمایش بلغاری سونات آکیرا ایفوکوبه برای ویولن و پیانو و همچنین آثار دیگری از آهنگسازانی مانند تورو تاکمیتسو و دای فوجیکورا است.

آخرین برنامه روز فرهنگ ژاپن "آکادمی Kiri-e" خواهد بود. Kiri-e یک تکنیک ژاپنی باستانی برای ساختن الگوهای کیمونو ژاپنی و سایر آثار نساجی است. از اواسط قرن بیستم، این روش برای بسیاری از هنرمندان ژاپنی به روشی محبوب تبدیل شده است، اما در خارج از ژاپن تقریبا ناشناخته است. Kiri-e در سال 2012 به لطف رینا پاپادوپولو وارد بلغارستان شد .

منبع :

https://www.bta.bg/en/news/culture/343430-five-film-premieres-to-be-presented-within-the-2022-days-of-japanese-culture-in-

کد خبر 13534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =