آغاز بازسازی بازار تاریخی صوفیه

یکی از قدیمی¬ترین بازارهای بلغارستان، بازار مرکزی صوفیه یا Hali Tsentralni Sofiyski است که به عنوان بخشی از پروژه بازسازی بخش¬تاریخی شهر با سرمایه¬گذاری پنجاه میلیون لوای بلغارستان در حال مرمت و بازسازی است. هدف از این کار بازگرداندن بخش اجتماعی و فرهنگی مهم در شهر صوفیه است.

 یکی از قدیمی¬ترین بازارهای بلغارستان، بازار مرکزی صوفیه یا Hali  Tsentralni Sofiyski  است که به عنوان بخشی از پروژه بازسازی بخش¬تاریخی شهر با سرمایه¬گذاری پنجاه میلیون لوای بلغارستان در حال مرمت و بازسازی است. هدف از این کار بازگرداندن بخش اجتماعی و فرهنگی مهم در شهر صوفیه است.این بازار سرپوشیده اولین بار برای عرضه محصولات غذایی در سال 1911 افتتاح شد. . نمای آن ترکیبی از سبک‌های نادر نئو- بیزانسی و سکسیون است. در سال 1988 برای بازسازی و نوسازی بسته شد. در سال 1995 به عنوان بنای فرهنگی به ثبت آثار ملی رسید و پس از بازسازی توسط شهرداری صوفیه در سال 2000مجددا افتتاح شد. در سال 2021 مقرر شد تا یک تاجر آلمانی به نام کافلند این بازار را بصورتی جدید بازسازی کند.

ایوان چرنف نماینده شرکت کافلند در بلغارستان، با ارائه پروژه نهایی گفت که پس از بازگشایی در سال 2023، بازار مرکزی صوفیه یکی از چشمگیرترین مراکز فرهنگی، تاریخی و تجاری در صوفیه، بلغارستان و جهان خواهد بود. این ساختمان بیش از 17000 محصول تازه و باکیفیت را در خود جای خواهد داد که تولیدکنندگان و کالاهای بلغارستانی جایگاه پیشرو دارند. چرنف خاطرنشان کرد که حدود 170 تولیدکننده بلغاری قبلاً برای پیوستن به این پروژه ابراز علاقه کرده اند. پیش ­بینی می­شود این مجموعه 110 شغل جدید برای شهروندان ایجاد کند.

همچنین تالار مرکزی این بازار به زودی میزبان نمایشگاه­ها، همایش­ها، کنسرت و مرکز بازی برای کودکان خواهد شد.

پتیا ولادیمیروا، عضو هیئت مدیره کاوفلند بلغارستان، توضیح داد که این پروژه که توسط معمار ماریا پاپمارکووا ایجاد شده است، بر اساس ارزش تاریخی و فرهنگی ساختمان است و ظاهر اصیل آن را بازسازی خواهد کرد. این شرکت همچنین به مهندس گئورگی کولچاکوف که متخصص در بازسازی بناهای فرهنگی است و یک شرکت اتریشی که در میان دفاتر معماری پیشرو در اروپا با تجربه در طراحی داخلی بناهای فرهنگی و ادغام مفاهیم تجاری در چنین مواردی است، متکی خواهد بود.

معمار پاپمارکووا اعلام کرد: نمای ساختمان تغییر نخواهد کرد و تنها مرمت و حفاظت خواهد شد ولی سقف مجموعه بازسازی می­شود.

منبع :

https://www.bta.bg/en/news/bulgaria/344290-reconstruction-begins-of-sofia-s-historic-central-market-hall

کد خبر 13542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =