انتشار کتاب غیر ممکن آبی  اثر زدراوکا اوتیمووا نویسنده بلغاری در ایران

مجموعه داستان کوتاه غیرممکن آبی اثر زدراوکا اوتیمووا در ایران منتشر شد. اوتیمووا گفت که انتشار این کتاب به مناسبت صد و بیست و پنجمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین بلغارستان و ایران است

مجموعه داستان کوتاه غیرممکن آبی اثر زدراوکا اوتیمووا در ایران منتشر شد. اوتیمووا گفت که انتشار این کتاب به مناسبت صد و بیست و پنجمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین بلغارستان و ایران است.

ایده انتشار این کتاب از محمدعلی کیانی، رایزن فرهنگی اسبق جمهوری اسلامی ایران در صوفیا بود. خود داستان ها از انگلیسی به فارسی ترجمه شده اند.

کتاب آبی غیرممکن ابتدا توسط انتشارات SKREV Press  در بریتانیا و بعداً در فرانسه توسط Editions de Soupirail منتشر شد. خود نویسنده آن را به بلغاری ترجمه کرد و کراسمیر کاوالجیف مسئولیت ترجمه به زبان فرانسوی را بر عهده داشت.

زدراوکا اوتیمووا در پرنیک بلغارستان غربی، در ۲۴ ژوئیه ۱۹۵۹ به دنیا آمد. او در رشته زبان شناسی انگلیسی از دانشگاه ولیکو تارنوو (۱۹۹۵) فارغ التحصیل شد و دوره ویژه ای را در ترجمه داستان در سنت لوئیس، میسوری گذراند. او در بلغارستان حدود ۹۰ داستان کوتاه در شش جلد تالیف و هفت رمان منتشر کرده است.

آثار اوتیمووا همچنین در ایالات متحده، کانادا، بریتانیا، استرالیا، آلمان، فرانسه، هند، روسیه، لهستان، جمهوری چک، اسلواکی، مقدونیه شمالی و صربستان منتشر شده است. او بیش از ۲۵ رمان از نویسندگان بریتانیایی، آمریکایی و کانادایی را به بلغاری و آثار نویسندگان بلغاری را به انگلیسی ترجمه کرده است. زدراوکا اوتیمووا یکی از اعضای اتحادیه نویسندگان بلغارستان و اتحادیه نویسندگان در بریتانیا( Yorkshire-Humberside) است. او رئیس انجمن قلم بلغارستان است.

منبع :

https://www.bta.bg/en/news/culture/۳۵۰۸۷۵-zdravkas-evtimova-s-impossibly-blue-published-in-iran

کد خبر 13643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =