رونمایی از بنای یادبود نلسون ماندلا در صوفیا

مجسمه یادبود نلسون ماندلا(۱۹۱۸-۲۰۱۳) در خیابان نیکولای راکیتین شهر صوفیا رونمایی شد. در این مراسم ولیسلاوا پترووا، معاون وزیر امور خارجه، ماندلا را نمادی از مبارزه برای حقوق بشر و آزادی توصیف کرد.

مجسمه یادبود نلسون ماندلا(۱۹۱۸-۲۰۱۳) در خیابان نیکولای راکیتین شهر صوفیا رونمایی شد. در این مراسم ولیسلاوا پترووا، معاون وزیر امور خارجه، ماندلا را نمادی از مبارزه برای حقوق بشر و آزادی توصیف کرد. پترووا گفت که افتتاح این بنای تاریخی یکی از مجموعه رویدادهایی است که توسط سفارت آفریقای جنوبی در بلغارستان و سفارت بلغارستان در آفریقای جنوبی به مناسبت سی امین سالگرد احیای روابط دیپلماتیک بین دو کشور برگزار شده است.

هریستو ایلیف، مدیر اجرایی شرکت Lion's Head که بودجه ساخت این بنای تاریخی را تامین کرده است، گفت که این راهی برای تجلیل از روابط دیرینه بین دو کشور است. ایلیف از همکاری شهردار صوفیا یوردانکا فانداکوا تشکر کرد. به گفته وی، ماندلا فردی خارق‌العاده بود که عمر خود را صرف دنیایی بهتر کرد و اثر خود را در تمام بشریت به جای گذاشت.

نلسون ماندلا اولین رئیس جمهور منتخب دموکراتیک آفریقای جنوبی بود که زندگی خود را وقف حقوق بشر کرد. او کشور را طی یک مبارزه مسالمت آمیز از آپارتاید (نظام جداسازی نژادی) به دموکراسی چند نژادی تبدیل کرد. ماندلا برنده جایزه صلح نوبل و نماد صلح جهانی بود.سفیر آفریقای جنوبی در بلغارستان تابو تاج در مراسم افتتاحیه این بنای تاریخی حضور داشت.

منبع :

https://www.bta.bg/en/news/culture/۳۵۴۴۰۹-monument-to-nelson-mandela-unveiled-in-sofia

کد خبر 13683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =