عمارت تئاتر دراماتیک استویان باچواروف، شهر وارنا

ساختمان تئاتر دراماتیک "استویان باچواروف" در وارنای بلغارستان در اوایل قرن بیستم ساخته شد و ساخت آن حدود ۲۰ سال یعنی از سال ۱۹۱۲ تا ۱۹۳۲ به طول انجامید.

ساختمان تئاتر دراماتیک "استویان باچواروف" در وارنا در اوایل قرن بیستم ساخته شد و ساخت آن حدود ۲۰ سال یعنی از سال ۱۹۱۲ تا ۱۹۳۲ به طول انجامید. این اثر معمار مشهور نیکولا لازاروف از کارلوو است که فارغ التحصیل معماری است. این ساختمان به دستور شورای شهرداری وارنا ساخته  و نمای ساختمان به سبک باروک زیبا تزئین شد. امروزه این بنای نمادین یکی از مهم ترین مراکز زندگی فرهنگی در وارنا و محبوب ترین نقطه شهر از نظر روشنفکران محلی است.

وارنا مهمترین شهر ساحلی کشور بلغارستان که به «پایتخت ساحلی» شهرت دارد، هر ساله میزبان جشنواره بین­ المللی تئاتر به نام «تابستان وارنا» است که همه ساله در ماه ژوئن برگزار می­ شود. در این رویداد خصوصا ساختمان تئاتر دراماتیک وارنا بازدیدکنندگان بسیاری را به خود جذب می­ کند.

ساختمان تئاتر دراماتیک با رنگ های قرمز و سفید رنگ آمیزی شده است و به وضوح در پس زمینه مرکزی ترین میدان وارنا، میدان استقلال، خودنمایی می کند.

در کنار تئاتر، باغی کوچک و سایه دار با نیمکت وجود دارد. اینجا مکانی مناسب برای فرار از گرمای طاقت فرسای تابستان و نشستن و استراحت در زیر سایه دلپذیر درختان افرا چند صد ساله است.

در محوطه ساختمان تئاتر بسیاری از جاذبه های دیگر شهر مانند کلیسای جامع عروج باکره، برج ساعت، ساختمان دادگاه، فواره های مرکزی و جذاب ترین منطقه عابر پیاده دارای مغازه ها، کافه ها و رستوران های مختلف وجود دارد.

منبع :

https://www.touristmaker.com/bulgaria/varna/stoyan-bachvarov-dramatic-theatre/

کد خبر 13771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =