بازتاب وسیع کنگره بین المللی زنان تاثیرگذار در رسانه های صربستان

برگزاری کنگره بین المللی زنان تاثیرگذار در جمهوری اسلامی ایران که از تاریخ  30 دیماه 1401 در تهران افتتاح شد و حضور خانم تامارا ووچیچ  همسر رئیس جمهوری صربستان در این کنگره بازتاب بسیار وسیعی در رسانه های این کشور از جمله شبکه سراسری رادیو و تلویزیون ملی  RTS و خبرگزاری رسمی تانیوگ داشت.

 برگزاری کنگره بین المللی زنان تاثیرگذار در جمهوری اسلامی ایران که از تاریخ  30 دیماه 1401 در تهران افتتاح شد و حضور خانم تامارا ووچیچ  همسر رئیس جمهوری صربستان در این کنگره بازتاب بسیار وسیعی در رسانه های این کشور از جمله شبکه سراسری رادیو و تلویزیون ملی  RTS و خبرگزاری رسمی تانیوگ داشت.

در این گزارش ها آمده است :

هدف این کنگره که علاوه بر تامارا ووچیچ، بانوان اول کشورهای جهان در آن شرکت کردند، گسترش تفاهم، تعامل و هم افزایی زنان تاثیرگذار و برداشتن گامهای عملی در جهت تقویت اعتماد به نفس و خودباوری و کرامت زنان و انسجام اجتماعی آنها بود

تامارا ووچیچ در این گردهمایی که روز جمعه برگزار شد، طی سخنرانی خود در کنگره بر اهمیت و نقش زنان در ساختن آینده مشترک و بهتر برای همه تاکید کرد. در این گردهمایی او گفت وظیفه ما این است که از این قدرت برای ساختن، پرورش و ایجاد، ایجاد دوستی های خوب، پرورش تفاهم و تغییر استفاده کنیم.

همسر رئیس جمهور صربستان به همراه سایر بانوان اول و شرکت کنندگان در کنگره با ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه نیز دیدار و گفتگو کرد.

به همین مناسبت تامارا ووچیچ سلام همسرش رئیس جمهور صربستان را به رهبر و ملت ایران ابلاغ کرد.

همسر رئیس جمهور ووچیچ با یادآوری اینکه صربستان از نظر سرزمینی و جمعیتی کوچک  اما کشوری مغرور است که به اصول خود پایبند است، بر اهمیت احترام به دوستی های سنتی مانند دوستی با ایران و همچنین احترام به قوانین بین المللی و تمامیت و حاکمیت همه کشورهای عضو سازمان ملل متحد تاکید کرد.

وی در این راستا ضمن تشکر از مواضع قاطع رئیس جمهور و ملت ایران و عدم به رسمیت شناختن استقلال اعلام شده یکجانبه کوزوو، آمادگی صربستان را برای توسعه بیشتر همکاری‌های دو کشور به ویژه در زمینه‌های اقتصادی کشاورزی، فرهنگی، ورزشی و آموزشی اعلام کرد.

در این گزارش همچنین گفته شده است تامارا ووچیچ به طور رسمی گوشه صربی را در کتابخانه ملی ایران افتتاح می کند.

گفتنی است که به جز همسر رئیس جمهوری صربستان هیاتی 11 نفره مرکب از فعالان فرهنگی، رسانه ای، اجتماعی صربستان با تلاش سفارت و همکاری موثر رایزنی فرهنگی در این کنگره حضور یافتند که از نظر تعداد و کیفیت بانوان کم نظیر بود . از جمله اعضای هیات اعزامی رئیس دانشگاه هنر بلگراد و رئیس مرکز فرهنگی شهر پریه پولیه بودند. بدون تردید این حضور و نتایج آن در تعاملات آتی با نهاددهای مختلف بسیار موثر خواهد بود.دیدار رئیس دانشگاه هنر بلگراد با رئیس دانشگاه هنر تهران متعاقب تفاهم نامه ای که در خردادماه سالجاری امضاء شده بود و بررسی راهکارهای عملیاتی همکاری ها، فصلی دیگر از روابط علمی و دانشگاهی را رقم زد. 

در اقدامی دیگر رایزنی فرهنگی در یک فرصت چند روزه موفق شد زمینه حضور خانم ایوانا ووچیچ رئیس سابق تئاتر ملی بلگراد و استاد دانشگاه هنر را نیز برای داوری در جشنواره بین المللی تئاتر فجر فراهم آورد که این سفر با حمایت اداره کل مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شد.   

برخی از بازتاب های این رویداد مهم در رسانه های صربستان عبارتند از :

کد خبر 14361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =