بازداشت فواد چوهدری از رهبران حزب تحریک انصاف به اتهام تهدید کمیسیون انتخابات

فواد چوهدری؛ وزیر اطلاع رسانی سابق که از رهبران ارشد حزب تحریک انصاف است، بامداد ۵ بهمن ماه در لاهور بازداشت و با مجوز دادگاه لاهور به اسلام آباد انتقال داده شد.

فواد چوهدری؛ وزیر اطلاع رسانی سابق که از رهبران ارشد حزب تحریک انصاف است، بامداد ۵ بهمن ماه در لاهور بازداشت و با مجوز دادگاه لاهور به اسلام آباد انتقال داده شد.

عمران خان؛ رئیس حزب تحریک انصاف ضمن اعلام مراجعه به دادگاه عالی بر علیه دستگیری فواد چوهدری گفت بیشتر اعضای دولت در دادگاه پرونده دارند. وی افزود: به دلیل پشتیبانی بیش از ۲ میلیارد نفر دولت نمی تواند مرا بازداشت کند.

بازداشت فواد چوهدری از رهبران حزب تحریک انصاف به اتهام تهدید کمیسیون انتخابات

بامداد روز چهارشنبه ۵ بهمن ماه در پی پخش اخبار دستگیری احتمالی عمران خان رئیس حزب تحریک انصاف در رسانه های اجتماعی هواداران و رهبران حزب تحریک انصاف از جمله فواد چوهدری در مقابل منزل عمران خان در لاهور جمع شده و به تظاهرات پرداختند که تا صبح ادامه داشت.

پلیس اسلام آباد فواد چوهدری را به هنگام بازگشت از تظاهرات به اتهام تهدید اعضای کمیسیون انتخابات، دستگیر کرد و با مجوز دادگاه لاهور به دادگاه اسلام آباد برد. به گفته پلیس اسلام آباد؛ یکی از اعضای کمیسیون انتخابات به نام عمر حمید علیه فواد چوهدری در کلانتری کوهسار اسلام آباد شکایت کرده است که پس از انتصاب محسن نقوی به عنوان سروزیر موقت پنجاب او با تهدید اعضای کمیسیون انتخابات مانع انجام وظایف آنها شده است.

عمران خان دستگیری فواد چوهدری که از رهبران ارشد حزب تحریک انصاف است را اقدام انتقام جویانه دولت موقت پنجاب عنوان کرد و گفت: حزب ما علیه بازداشت فواد چوهدری به دادگاه عالی مراجعه خواهد کرد.

منبع:

وبسایت دان نیوز تاریخ ۵ بهمن / وبسایت اکسپرس نیوز تاریخ ۵ بهمن / وبسایت جیو نیوز تاریخ ۵ بهمن

ملاحظه (کارشناسی/ نمایندگی فرهنگی):

عمران خان رئیس حزب تحریک انصاف با انتقاد شدید به کمیسیون انتخابات در مورد انتصاب محسن نقوی، آنها را به جانبداری متهم کرد و گفت: زمانی که برای برکناری دولت حزب تحریک انصاف برنامه ریزی می شد، سازمان اطلاعات کشوری گزارش داده بود که محسن نقوی رئیس کانال های تلویزیونی سیتی برای برکناری دولت عمران خان در همه جا پیشتاز بود.

عمران خان ضمن اعلام مراجعه به دیوان عالی کشور علیه انتصاب محسن نقوی به عنوان سروزیر موقت پنجاب، از رهبران و هواداران حزب تحریک انصاف خواست که بر علیه انتصاب محسن نقوی در سراسر ایالت پنجاب به تظاهرات بپردازند.

در مقابل محسن نقوی پس از تصدی سمت سروزیری ایالت پنجاب در گام نخست بلال صدیق را که توسط حزب تحریک انصاف به بازداشت غیرقانونی اعضای این حزب و سرکوب تظاهر کنندگان متهم است، به سمت ریاست پلیس لاهور برگزید.

این اقدام نشان داد که رهبران حزب تحریک انصاف در آستانه انتخابات ایالتی با مشکلات شدیدی مواجه خواهند شد و بازداشت فواد چوهدری از رهبران ارشد این حزب نمونه آن است.

به گفته برخی تحلیلگران احتمال دستگیری عمران خان رئیس حزب تحریک انصاف نیز در روزهای اتی وجود دارد و هواداران عمران خان برای جلوگیری از دستگیری رهبر مورد علاقه شان شبانه روز در مقابل اقامتگاه او در لاهور حضور دارند.

کد خبر 14914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =