لاهور اولین شهر آسیایی است که «جاده‌های آبی» را معرفی می‌کند

لاهور مرکز استان پنجاب قرار است "جاده آبی" را معرفی کند. جاده‌های آبی به منظور جایگزین پایدار برای جاده‌های آسفالتی سنتی طراحی شده‌ است این اولین شهر در پاکستان و آسیا می‌باشد که جاده های دوستدار محیط زیست را ارائه میدهد.

قرار است که اداره توسعه منطقه تجاری مرکزی پنجاب، روی این پروژه عمرانی کار کند.

مقامات گفتند که این مفهوم با هدف نوسازی زیرساخت های شهر و بهبود کیفیت زندگی برای ساکنان آن است.

جاده‌های آبی به منظور جایگزین پایدار برای جاده‌های آسفالتی سنتی طراحی شده‌ است؛ که باعث صرفه‌جویی در مصرف انرژی میشوند و در کاهش آلودگی و ترویج محیط زیست سالم‌تر موثراند.

این جاده های نوآورانه از یک پوشش مخصوصی استفاده می کند که نور خورشید را منعکس می کند و میزان گرمای جذب شده توسط سطح جاده را کاهش می دهد. علاوه بر این، پوشش بازتابنده دید رانندگان را در شب بهبود می بخشد و ایمنی جاده را افزایش میدهد.

به گفته مقامات اجرای به موقع این پروژه به دستور وزیر موقت، محسن نقوی به مدیر عامل اداره توسعه منطقه تجاری پنجاب، عمران امین داده شده است.

عمران امین ضمن بیان دیدگاه‌های خود گفت: ما هیجان‌زده هستیم که مفهوم جاده آبی را در پاکستان معرفی کنیم که تاکنون با موفقیت در چندین کشور اروپایی و خاورمیانه مانند هلند، فرانسه و قطر اجرا شده است.

این پروژه نه تنها مزایای زیست محیطی مانند کاهش گرما، حفظ انرژی و کاهش آلودگی را به همراه خواهد داشت، بلکه به چشم انداز ما برای ایجاد یک جامعه مدرن، پایدار و فراگیر در پنجاب کمک می کند.

امین گفت که سازمان او متعهد به ارائه پروژه هایی است که سطح زندگی ساکنان خود را ارتقا می دهد.

در ادامه باید گفت جاده آبی تنها یکی از ابتکاراتی است که این مقام برای نوسازی زیرساخت های شهر و بهبود کیفیت زندگی شهروندانش انجام داده است.

لاهور اولین شهر آسیایی است که «جاده‌های آبی» را معرفی می‌کند

منبع:

https://www.nation.com.pk/02-May-2023/lahore-to-become-first-asian-city-to-introduce-blue-roads

کد خبر 15292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =