گزارش وضعیت جمعیت جهان امکانات بی نهایتی را برای پاکستان فراهم می کند

اتحاد اقلیت ملی پاکستان و صدای عدالت کنفرانس مطبوعاتی را در باشگاه مطبوعاتی فیصل آباد ترتیب دادند تا در خصوص مصائب دختران زیر سن قانونی اقلیت های مذهبی را که قربانی تغییر دین و ازدواج های اجباری می شوند، برجسته کنند. همچنین خواستار اقدام شدید علیه مجرمان برای تضمین از حفاظت و ایمنی دختران شدند.

صندوق جمعیت سازمان ملل متحد پاکستان و کمیسیون عالی کانادا در پاکستان میزبان رویدادی مشترک به مناسبت آغاز گزارش وضعیت جمعیت جهانی 2023 صندوق جمعیت سازمان ملل متحد بودند.

این رویداد در کمیسیون عالی کانادا برگزار شد و نمایندگانی از دولت، جامعه اهدا کنندگان، سازمان های مختلف سازمان ملل متحد، جامعه مدنی و سایر ذینفعان را گرد هم آورد.

گزارش امسال با عنوان "8 میلیارد زندگی، امکانات بی نهایت: پرونده حقوق و انتخاب" در 19 آوریل در سطح جهانی منتشر شد. این گزارش با ارائه آخرین روندها در رابطه با رشد یا کاهش جمعیت، نرخ باروری، بهداشت باروری، تنظیم خانواده و مهاجرت در سراسر جهان و همچنین بحث ها و سیاست هایی که این تحولات ایجاد می کنند، همچنین نسبت به تلاش برای کنترل بدن زنان برای رفع نگرانی های جمعیتی هشدار می دهد.

همچنین در این گزارش بیان شد که تنظیم خانواده نباید به عنوان وسیله ای برای دستیابی به اهداف باروری مورد استفاده قرار گیرد، بلکه باید به عنوان ابزاری برای توانمندسازی افراد استفاده شود. زنان باید بتوانند انتخاب کنند که چه زمانی و چند فرزند می خواهند داشته باشند.

بر اساس این گزارش، پاکستان به همراه جمهوری دموکراتیک کنگو، مصر، اتیوپی، هند، نیجریه، فیلیپین و ایالات متحده آمریکا در میان هشت کشوری قرار خواهند گرفت که تا سال 2050 نیمی از رشد جمعیت جهانی را به خود اختصاص خواهند داد. جمعیت پاکستان در حال حاضر 240.5 میلیون نفر تخمین زده می شود و پیش بینی می شود تا سال 2050 به 403 میلیون نفر برسد. در این گزارش به "اضطراب های جمعیتی" که در نقاط مختلف جهان از جمله در پاکستان احساس می شود در واکنش به رشد جمعیت یا در برخی موارد به پایین بودن جمعیت می پردازد. دکتر لوی شعبانه، نماینده صندوق جمعیت ملل متحد در پاکستان، با تکرار پیام کلیدی وضعیت جمعیت جهان، گفت: نگرانی جمعیتی در این کشور وجود دارد و ارتباط واقعی بین پویایی جمعیت، فقر، تغذیه و سایر ابعاد اجتماعی-اقتصادی وجود دارد که توصیه می‌کند این موارد باید در سیاست ها و برنامه های عمومی کشور مشخص شود. او خواستار بازنگری ریشه ای در مورد نحوه تنظیم تعداد جمعیت شد و از سیاست گذاران و سایر ذینفعان خواست تا روایت های مربوط به رونق و رکود جمعیت را کنار بگذارند و در عوض تلاش ها را بر اطمینان از اینکه افراد، به ویژه زنان، قادر به انتخاب آزادانه تولید مثل خود هستند، متمرکز کنند. هدفی که متاسفانه محقق نشده است.

دکتر شعبانه گفت: "دولت باید اطمینان حاصل کند که خانواده ها با تمام خدمات مناسب، اطلاعات و درک برای اجرای تصمیمات تولید مثل خود آشنا می شوند. زنان پاسخگوی مشکلات هیچ ملتی نیستند. آنها قربانی هنجارهای اجتماعی هستند. مردم باید در مورد مسائل جمعیتی در دنیای امروزی پر از ناآرامی و عدم اطمینان صحبت کنند. با این حال، آنها باید این کار را به روش‌های جدیدی انجام دهند که تعصبات فعلی را ریشه کن کند و از تداوم هنجارها و افسانه‌های مضر و تبعیض‌ آمیز اجتناب کند.»

لزلی اسکنلون، رئیس کمیسیون عالی کانادا در پاکستان، حقوق باروری، برابری جنسیتی و استقلال بدن را به عنوان اولویت های کلیدی مشترک صندوق جمعیت ملل متحد و کانادا خواند و حمایت کانادا را از تنظیم خانواده و بهداشت باروری در پاکستان از طریق پروژه صحت مند خاندان اعلام کرد.

وی در ادامه افزود متأسفانه، بسیاری از زنان در پاکستان، مانند تعدادی از کشورهای دیگر، به دلیل عوامل فرهنگی و اقتصادی و غیره، قادر به انتخاب در مورد پیشگیری از بارداری، اندازه خانواده و سلامت خود نیستند.

این رویداد همچنین این فرصت را به اعضای جامعه از جمله یک متخصص بهداشت، یک زن و یک رهبر جوانان برای سلامت و توانمندسازی داد تا نظرات خود را در مورد این موضوعات به اشتراک بگذارند و در مورد تجربیات شخصی خود صحبت کنند.

صندوق جمعیت ملل متحد متعهد به همکاری با دولت پاکستان و سایر شرکا برای رسیدگی به چالش ها و فرصت های ارائه شده توسط جمعیت رو به رشد این کشور شد.

گزارش وضعیت جمعیت جهان امکانات بی نهایتی را برای پاکستان فراهم می کند

منبع:

https://www.nation.com.pk/24-May-2023/state-of-world-population-report-provides-infinite-possibilities-for-pakistan

کد خبر 15791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =