۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰

طی چند روز گذشته شیخ الازهر دیدارهای مهمی با برخی شخصیت های بین المللی داشته است و سخنان مهمی در این دیدارها رد و بدل شده که در زیر به اختصار به آنها اشاره می شود. دیدار با رییس جمهور موریتانی، دبیر مجمع بین المللی فقه اسلامی، رییس مجلس سنا قزاقستان و دعوت از شیخ برای سفر به قزاقستان

اخباری از الازهر

طی چند روز گذشته شیخ الازهر دیدارهای مهمی با برخی شخصیت های بین المللی داشته است و سخنان مهمی در این دیدارها رد و بدل شده که در زیر به اختصار به آنها اشاره می شود.

 #شیخ_الأزهر یستقبل الأمین العام لمجمع الفقه الإسلامی الدولی، الدکتور قطب مصطفی سانو(آقای دکتر قطب مصطفی دبیرکل مجمع بین المللی فقه اسلامی با حضور در دفتر شیخ با ایشان دیدار کرد)

https://lh3.googleusercontent.com/8c50DeiVlr6if1UALI5XuCDcMdA4s78u6pTRK37uFl0ALILzTn0Mk4mn_Bj2l2pwwR8rTnV2BTj1_s81J_3Ybnos8MvOIo2bZSnNPQ

در این دیدار شیخ الازهر گفت: الازهر رویی گشاده در مقابل همه مراکز و نهادهای دینی و فرهنگی دارد و از هر تلاشی برای تحکیم همکاری های اسلامی حمایت میکند ایشان در ادامه سخنان خود تاکید کردند علماء و مراکز و مؤسسات دینی نقش مؤثری در ایجاد امنیت و آرامش همچنین مقابله با اندیشه های افراطی و رفتارهای ناهنجار به اسم اسلام دارند.

دبیرکل مجمع بین المللی فقه اسلامی نیز در این دیدار از تلاش های شیخ الازهر برای تحکیم برادری انسانی و صلح جهانی و انتشار تصویری صحیح از اسلام در جهان تقدیر و تشکر کرد و برای اهمیت همکاری بین علمای مجمع بین المللی فقه اسلامی و الازهر تاکید نمود.  

https://www.facebook.com/OfficialAzharEg/6/6/2023

دیدار شیخ الازهر با رییس جمهور موریتانی

روز سه شنبه احمد طیب در مشیخه الازهر با رییس جمهور موریتانی دیدار کرد  در این دیدار شیخ الازهر ضمن خوش آمد گویی به رییس جمهور موریتانی بیان داشت: غربی ها تسلط و سیطره بر آفریقا را در دستور کار دارند و بهمین خاطر ما چاره ای جز متحد شدن در مقابل با این سلطه گری نداریم ایشان افزود: اگر ثروت آفریقا نبود رنساس غربی ها به نتیجه نمی رسید.

https://lh3.googleusercontent.com/v5EgfvLrquhsv-ijFXNm5xUyaGu2dk8W_Ivdl6HsSa5yLE2MXu5rVBPIq7yA03p84TwOw1W6sWe1k4RHAb8ovVJDanxXRKvCNlkufnD2UQhttps://lh3.googleusercontent.com/WfZSg1fYr91t0VH5fyQ9Bs5r8jl1O_3vLe_ACtU1eMwpVDIAiOAh5KynZIKAucY6QUjoO8ifUlRe7jGoIAfM-6RL2WbGCwSC4ThRXy4

احمد طیب همچنین از ارتباط خوب الازهر با دولت و مردم موریتانی سخن گفت و از علمای موریتانی به این خاطر که سدی محکم در برابر نفوذ فرهنگی غرب ایجاد کرده اند تقدیر و تشکر کرد وی در پایان سخنانش افزود الازهر 25 بورسیه تحصیلی در اختیار دانشجویان آن کشور قرار می دهد تا بتوانند با خیال راحت در الازهر به تحصیل علم بپردازند ضمن آنکه الازهر از آموزش امامان جماعت و مبلغان موریتانی در آکادمی الازهر استقبال میکند.

رییس جمهور موریتانی محمد ولد الغَزْوانی نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از ملاقات با شیخ الازهر بیان داشت:

الازهر قلعه ای مستحکم علمی در جهان اسلام است که بیش از 1000سال است که به ترویج علوم اسلامی می پردازد الازهر در قلب مردم موریتانی جای دارد و ما به کمک های علمی-دینی الازهر احتیاج داریم در واقع الازهر می تواند موریتانی را در مقابله با اندیشه های افراطی و تروریست حمایت و اسلام درست را به همه معرفی کند زیرا عده ای به دنبال زشت جلوه دادن چهره اسلام هستند.

شیخ الازهر در پایان این دیدار یک جلد قرآن کریم و نسخه ای از سند "برادری انسانی" به رییس جمهور موریتانی هدیه داد.

https://www.facebook.com/photo? =6/6/2023

دیدار رییس مجلس سنا قزاقستان در مصر و دعوت از شیخ الازهر برای شرکت در همایش رهبران ادیان در قزاقستان.

روز دوشنبه 5/6/2023 رییس مجلس سنای قزاقستان در مشیخه الازهر حضور پیدا کرد و با شیخ الازهر دیدار نمود.

https://lh3.googleusercontent.com/EnQ1RlvHountD1kbdO99gVyM9TyO7c2UxEu0vXBwnr_ZZdCWHpQ1jO2J24Uh6BxCdtEW08Q-Ub-RFeRc_ltnp3qrfFBqTmJmjQWwLYrKدر این دیدار رییس مجلس سنای قزاقستان ضمن تقدیر از نقش شیخ الازهر در نشر و ترویج اسلام در جهان وارائه تصویری درست از آن، و مشارکت فعال ایشان در افتتاحیه هفتمین همایش رهبران ادیان در سال گذشته در قزاقستان، از طرف رییس جمهور قزاقستان از شیخ الازهر دعوت کرد تا ضمن دیدار از آن کشور، بیست و یکمین نشست دبیرخانه رهبران ادیان را که در 11 اکتبر امسال قرار است برگزار شود افتتاح کند وی تاکید کرد حضور شیخ الازهر در این نشست می تواند در پیشرفت گفتگوهای بین تمدنها و ادیان تأثیر بسزائی داشته باشد.

شیخ الازهر در این دیدار ضمن تشکر از دعوت رییس جمهور قزاقستان گفت: هفتمین همایش رهبران ادیان که در سال گذشته انجام شد همایش خوبی بود و پیشرفت های خوبی در گفتگوها پدید آمد. ایشان بدون اشاره به اینکه آیا در نشست دبیرخانه ادیان شرکت خواهد کرد یا نه؟ بیان داشت الازهر از فعالیت های دبیرخانه حمایت میکند وی از دیرخانه همایش درخواست کرد از شخصیت های سیاسی و صاحب تصمیم در سطح جهان نیز برای حضور در همایش دعوت شود تا آنها صدای دین را در موضوعات مختلف بشوند.

https://www.facebook.com/OfficialAzharEg/ 5/6/2023

کد خبر 15813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =