پاکستان از نظر تعداد بورسیه های اعطا شده تحت اراسموس رتبه اول را دارد

پاکستان با حفظ جایگاه خود در سال 2022، بار دیگر در رتبه اول جهان از نظر تعداد بورسیه های اعطا شده تحت بورسیه های امسال اراسموس قرار گرفت. پاکستان روز سه شنبه یک جلسه قبل از عزیمت به منظور تجلیل از برگزیدگانی که قرار است برای تحصیل تحت کمسیون آموزش عالی عازم کشورهای مختلف اروپایی شوند، برگزار کرد.

پاکستان با حفظ جایگاه خود در سال 2022، بار دیگر در رتبه اول جهان از نظر تعداد بورسیه های اعطا شده تحت بورسیه های  امسال اراسموس قرار گرفت.192 دانشجوی پاکستانی،103 مرد و 89 زن،برنده این بورسیه شده اند.

پاکستان روز سه شنبه یک جلسه قبل از عزیمت به منظور تجلیل از برگزیدگانی که قرار است برای تحصیل تحت کمسیون آموزش عالی عازم کشورهای مختلف اروپایی شوند،برگزار کرد.در مجموع 2835 دانشجو از 128 کشور برای بورسیه تحصیلی اراسموس انتخاب شده اند.

در سال 2016 شروع به ارائه تسهیلات برای تحقق برنامه برای دانشجویان پاکستانی کرد که منجر به افزایش تعداد برندگان بورسیه شد.کمسیون آموزش عالی پاکستان مسیر صعودی خود را از 46 دانشجو که بورسیه تحصیلی در سال 2017 دریافت کرده اند به 78 دانشجو در سال 2018 ادامه می دهد. از این رو تعداد دانش آموزانی که از این برنامه در پاکستان بهره مند می شوند 848 نفر رسیده است.

دکتر شعیستا سهیل ضمن تبریک به دانشجویان برای کسب بورسیه تحصیلی، به دانشجویان توصیه کرد که بر مطالعات خود متمرکز و با اروپا و فرهنگ آن آشنا شوند. او تأکیدکرد: تحصیل در اروپا به تنهایی به معنای برتری علمی نیست، بلکه محیطی با فرهنگ متنوع را برای شما فراهم می کند. وی خاطرنشان کرد که کشورهای اروپایی با روابط خوب اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی به یک دیگر نزدیک می شوند. او از دانش آموزان خواست تا ویژگی های یک پاکستانی خوب را نشان دهند، یادبگیرند و تجربه کسب کنند. وی ابراز امیدواری کرد که دانشجویان پس از اتمام تحصیلات خود بخشی از روند توسعه در پاکستان باشند.

مدیر اجرایی همچنین نقش HEC را در افزایش تعداد دریافت کنندگان بورسیه تحصیلی با گذشت هر سال تبیین کرد. او گفت که هیئت اتحادیه اروپا در پاکستان با همکاری HEC مجموعه ای از کارگاه ها/جلسات آگاهی بخشی را در شهرهای مختلف پاکستان برای ایجاد آگاهی در مورد فعالیت های Erasmus+ برگزار می کند. این کارگاه‌ها و جلسات آگاهی‌بخشی بسیار مؤثر بوده و منجر به دریافت بیشترین تعداد دانشجویان پاکستانی برای تحصیل در دانشگاه‌های اتحادیه اروپا شده است.

آقای توماس سیلر کاردار نماینده اتحادیه اروپا در پاکستان در سخنان خوش آمدگویی خود ابراز خرسندی کرد که تعداد زیادی از زنان، از فرصت های بورسیه ارائه شده در این برنامه بهره مند می شوند.

او گفت که این مراسم جشن مشارکت بین اتحادیه اروپا و HEC است که امکان حضور تعداد زیادی از ذینفعان  پاکستان را فراهم کرده است. او گفت که اتحادیه اروپا بر تقویت تماس مردم با مردم تمرکز دارد و آموزش عالی ابزار موثری برای دستیابی به این هدف است. وی گفت که این برنامه به دانش آموزان در رشد فردی و همچنین نقش ملی آنها در آینده کمک خواهد کرد.

فارغ التحصیلان برنامه Erasmus  نیز به بیان دیدگاه های خود پرداختند و دانشجویان برگزیده را راهنمایی کردند. این مراسم پس از یک جلسه پرسش و پاسخ به پایان رسید تا دانش آموزان دید واضح تری از ویژگی های ارائه شده در این برنامه داشته باشند.

برنامه Erasmus  یک برنامه مطالعاتی معتبر، یکپارچه و بین المللی است که به طور مشترک توسط کنسرسیوم بین المللی از طرف موسسات آموزش عالی ارائه می شود. این برنامه برای حمایت از تلاش های کشورها برای بهره مندی از موسسات دانش اروپایی در چشم انداز یادگیری مادام العمر طراحی شده است. طیف وسیعی از فرصت ها را برای دانشجویان آموزش عالی، کارکنان و موسسات از سراسر جهان ارائه می دهد. تمرکز زیادی بر شمول اجتماعی، انتقال سبز و دیجیتال و ترویج مشارکت جوانان در زندگی دموکراتیک دارد.

پاکستان از نظر تعداد بورسیه های اعطا شده تحت اراسموس رتبه اول را دارد

منبع:

https://www.pakistantoday.com.pk/2023/07/11/pakistan-ranks-first-for-the-number-

of-scholarships-awarded-under-erasmus/

کد خبر 16300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =