چین از طریق بورسیه، از زیمبابوه حمایت می کند

مرکز مبادلات چین - زیمبابوه، تفاهم نامه هایی را با شش دانشگاه، برای اعطای بورسیه امضا کرده است

روابط زیمبابوه و چین در چندین جنبه به رشد خود ادامه می دهد و چین بر تعهد خود برای حمایت از دانش آموزان محروم تاکید می کند. این برنامه، بخشی از طرح بورسیه دوستی چین و زیمبابوه است که تحت نظارت مرکز تبادل چین و زیمبابوه (CZEC) اجرا می‌شود و تعداد قابل‌توجهی از دانشجویان محلی را تا سطح دانشگاه بهره‌مند کرده است.

در این ابتکار، روابط مبتنی بر آموزش و بر مبنای فرهنگی است که تأثیر مستقیمی بر کشور دارد. در بیانیه ای، آقای استیوکه ژائو، رئیس CZEC، گفت که این ابتکار بر هدف توسعه پایدار شماره 4 برای اطمینان از آموزش با کیفیت عادلانه فراگیر و همچنین ارتقای فرصت های یادگیری مادام العمر برای همه استوار است.

آقای ژائو گفت که برنامه بورسیه، پل ارتباطی بین دو کشور است و روابط دو کشور به مبارزات آزادی خواهانه باز می گردد، زمانی که چین از روند استعمار زدایی در زیمبابوه حمایت کرد. او گفت: کشور وی علاوه بر حمایت آموزشی، از طریق تامین نیازهای اولیه نیز به خانواده ها کمک می کند.

ابتکارات در حال انجام بین زیمبابوه و چین، به عنوان پل ارتباطی بین دو کشور است. این سازمان داوطلبانه خصوصی مربوط به مرکز تبادلات اقتصادی و فرهنگی زیمبابوه است که عمدتاً بر برنامه‌های جوانان و آموزش تمرکز دارد. آینده کشور به دانش آموزان آن بستگی دارد. چین نیز مانند زیمبابوه تاکید بیشتری بر آموزش فرهنگی دارد. ما بورسیه تحصیلی می دهیم و همچنین در درجه اول برای افرادی که محروم هستند غذا و پوشاک ارائه می دهیم. ابتکار بورسیه دوستی چین و زیمبابوه، که توسط دولت چین تامین می شود، به دانشجویان کم برخوردار بورسیه تحصیلی اعطا می کند.

آقای ژائو گفت که دسترسی ناکافی و نابرابر به آموزش عالی با کیفیت بالا مانع توسعه اقتصادی آفریقا و ریشه کنی فقر می شود. او گفت که دولت چین به دانشجویانی که از نظر مالی محروم هستند کمک می کند تا شهریه خود را پرداخت کنند و تا کنون بیش از 500 دانش آموز از آن بهره مند شده اند. این طرح بخشی از مرکز مبادلات فرهنگی زیمبابوه چین است که در سال 2020 شروع به کار کرد و تاکنون بیش از 500 ذینفع دارد.

مرکز مبادلات چین زیمبابوه، یک سازمان غیرانتفاعی خصوصی، با هدف تقویت روابط بین چین و زیمبابوه و در عین حال پیشبرد پروژه های پایدار مانند توسعه جامعه و بورسیه ها است. این برنامه با حمایت سفارت چین در زیمبابوه و حمایت مالی جامعه تجاری چین در زیمبابوه مورد توجه قرار گرفت.

مرکز مبادلات چین زیمبابوه، تفاهم نامه هایی را با شش دانشگاه شاما دانشگاه زیمبابوه، دانشگاه ملی علم و فناوری، دانشگاه ایالتی میدلندز، دانشگاه حراره پلی تکنیک و مرکز آموزش بیندورا امضا کرده است. ظرفیت هر دانشگاه 10 نفر است که تحت برنامه بورس تحصیلی کشور چین هستند. دانش آموزان رهبران آینده کشور هستند، از این رو نیاز است که آنها آموزش ببینند تا بتوانند رهبران بزرگی باشند.

CZEC همچنین غذا و پوشاک را در شهر بولاوایو ارائه می دهد و به اعضای جامعه کمک می کند تا توانایی های خود را برای یافتن شغل در زمینه های مختلف توسعه دهن آقای دونالد راشامبوا، مدیر کل CZEC گفت که چین متعهد است به زیمبابوه برای دستیابی به اهداف ملی خود کمک کند.

چین و زیمبابوه شرکای موثری در توسعه جامعه زیمبابوه هستند. چین به طور مداوم و واقعی به زیمبابوه در دستیابی به چشم انداز 2030 و برداشتن گام های توسعه اقتصادی و اجتماعی بیشتر کمک خواهد کرد. روابط بین چین و زیمبابوه با همکاری نزدیک هر دو کشور، به سطح جدیدی خواهد رسید.

/https://www.herald.co.zw/china-restates-support-to-zim-through-scholarships

کد خبر 16348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =