موسسات کنفوسیوس در پاکستان برای گسترش فرهنگ چینی

مؤسسه کنفوسیوس در پاکستان حیاتی است و نقش مهمی در گسترش فرهنگ چینی و افزایش تفاهم بین کشورهای ما خواهد داشت.

مؤسسه کنفوسیوس در پاکستان حیاتی است و نقش مهمی در گسترش فرهنگ چینی و افزایش تفاهم بین کشورهای ما خواهد داشت. به طور مشابه، مراکز زبان اردو و مراکز مطالعات پاکستان در چین نیز نقش مشابهی را ایفا می کنند.

این را ممتاز زهرا بلوچ، سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام کرد.

بر اساس گزارش گوادار پرو، او مهمان اصلی انجمن فرهنگی جاده ابریشم با موضوع «تبادل تمدن چین و پاکستان و یادگیری متقابل» بود که توسط مؤسسه پاکستان و چین، با همکاری مرکز مطالعات چین، دانشگاه COMSATS، اسلام‌آباد، برگزار شد.

او گفت که جهان به طور فزاینده ای به هم پیوسته شده است و پاکستان، چین و کل قاره بیشتر و بیشتر با پروژه های ارتباطی مرتبط می شوند و "این جادوی ناب جاده ابریشم باستانی است".

به گفته ممتاز بلوچ، پنج هدف اصلی ابتکار کمربند و جاده (BRI) شامل اتصال، مبادلات مردم با مردم و تماس‌هایی است که برای تفاهم و همکاری متقابل بین کشورها و مردم حیاتی است. او گفت که روابط پاکستان و چین مبتنی بر احترام و درک متقابل است. این نمونه بارز دوستی بین دو کشور است که دارای فرهنگ، زبان، تمدن و حتی مذاهب مختلف هستند. بلوچ بر توسعه بیشتر دوستی و تفاهم چین و پاکستان از طریق مبادلات فرهنگی تاکید کرد.

او گفت: «مهم است که ما سعی کنیم فرهنگ و زبان یکدیگر را درک کنیم زیرا با این کار قدردانی از تفاوت‌هایمان و تجلیل از اشتراکاتمان برای ما آسان‌تر خواهد بود.»

منبع:

https://www.nation.com.pk/17-Jul-2023/confucius-institutes-in-pakistan-to-spread-

chinese-culture

کد خبر 16456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =