استرالیا متعهد به کمک به هنر زیمبابوه است

استرالیا به نمایندگی از سفیر خود در زیمبابوه، مینولی پررا، تعهد خود را برای حمایت از هنرهای تجسمی و زیبای محلی در زیمبابوه تقویت کرده است.

استرالیا به نمایندگی از سفیر خود در زیمبابوه، مینولی پررا، تعهد خود را برای حمایت از هنرهای تجسمی و زیبای محلی در زیمبابوه تقویت کرده است. چنین اطمینانی در هفته گذشته هنگامی که سفارت استرالیا در گالری ملی زیمبابوه در بولاوایو برای جشن های هفته NAIDOC (کمیته برگزاری روز ملی بومیان و جزیره نشینان) به نمایش گذاشته شد.استرالیا متعهد به کمک به هنر زیمبابوه است جشن های هفته NAIDOC یک برنامه مهم سالانه است که در هفته اول ژوئیه (یکشنبه تا یکشنبه) در سراسر استرالیا برگزار می شود، به عنوان راهی برای شادی و شناخت تاریخ، فرهنگ و دستاوردهای مردم بومی و جزیره نشینان تنگه تورس. این جشن در سال 1920 آغاز شد.

موضوع جشن‌های امسال «برای بزرگان ما» است با تأکید بر شناخت سالمندان به ‌عنوان دارندگان دانش فرهنگی، پیشگامان، پرورش‌دهندگان، مدافعان، معلمان، بازماندگان، رهبران، زحمتکشان و مهم‌تر از همه، چرخ‌دنده‌های مهم جامعه بود. نمایشگاه هنری "برای بزرگان ما" توسط بنیاد دوستان گالری و با حمایت سفارت استرالیا برگزار شد. پررا در سخنرانی اصلی خود اهمیت ایجاد روابط مبتنی بر تبادل فرهنگی بین زیمبابوه و استرالیا را بیان کرد.

سفیر خاطرنشان کرد: ما بسیار مفتخریم که با گالری ملی زیمبابوه در بولاوایو همکاری می کنیم تا هفته NAIDOC را تحت عنوان "برای بزرگان ما" جشن بگیریم. سفارت ما مشتاقانه منتظر ادامه همکاری ما با گالری اینجا در Bulawayo است. در این مراسم میهمانان برجسته ای از جمله مورخ محترم پاتیسا نیاتی، معاون منطقه ای اتاق بازرگانی ملی زیمبابوه، لوئیس جان هربست، نایب رئیس، جوزف اسکات و هماهنگ کننده جشنواره فیلم اروپایی زیمبابوه، گیلمور تی، حضور داشتند. پس از نمایشگاه، کلاس شروع شد، زمانی که بازدیدکنندگان در مورد مردم بومی از استرالیا از طریق یک مستند داستانی با عنوان، روشنایی روشن بر تاریخ استرالیا که اساس جشن ملی NAIDOC بود، به بازدیدکنندگان آموزش داده شد. این فیلم، محصول جشنواره بین‌المللی فیلم ملبورن، درباره مبارزه بیل اونوس برای به رسمیت شناختن مردم بومی و نیاز به پایان دادن به عدم تساهل فرهنگی بود که استرالیا را در آن روز آزار می‌داد. برای مدت طولانی، گالری ملی زیمبابوه هدف خود را ایجاد روابط مثبت با سفارتخانه های اروپایی تحت نظارت مدیر خود سیلینکو مویو قرار داده است.

https://www.chronicle.co.zw/australia-commits-to-help-zimbabwe-art/

کد خبر 16565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =