پاکستان و چین اولین مسیر تجارت حمل و نقل جاده ای بین المللی را راه اندازی کردند

یک مسیر حمل‌ و نقل جاده‌ای بین‌المللی (TIR) بین چین و اسلام‌آباد پایتخت پاکستان این هفته با اولین کاروان پنج کامیون که در مراسم افتتاحیه حرکت می‌کنند، با هدف تقویت تجارت فرامرزی افتتاح شد.

یک مسیر حمل ‌و نقل جاده‌ای بین‌المللی (TIR) ​​بین شهر داخلی کاشغر چین و اسلام‌آباد پایتخت پاکستان این هفته با اولین کاروان پنج کامیون که در مراسم افتتاحیه حرکت می‌کنند، با هدف تقویت تجارت فرامرزی افتتاح شد.

متحد دیرینه پکن، که بیش از 65 میلیارد دلار در زیرساخت های ساخت و ساز در پاکستان به عنوان بخشی از ابتکار یک کمربند و جاده (BRI) متعهد شده است، در ماه های اخیر وام های جدیدی به ارزش حدود 5 میلیارد دلار به اسلام آباد اعطا کرده است تا نیازهای مالی یک کشور را برآورده کند.

حجم کل تجارت بین چین و پاکستان بیش از 12.06 میلیارد دلار است که در مقایسه با سال 2021 که به دلیل کووید-19 به 10.14 میلیارد دلار رسیده بود، نزدیک به 19 درصد افزایش یافته است.

این اولین مسیر تجاری TIR افتتاحیه بین چین و پاکستان است که "روش جدیدی از حمل و نقل فرامرزی برای سین کیانگ را برجسته می کند و به طور بالقوه سابقه ای برای مسیرهای تجاری آینده در کریدور اقتصادی چین و پاکستان (CPEC) ایجاد می کند.

مسیر کاشغر-اسلام آباد TIR یک تلاش مشترک شامل گمرک کاشغر، شهرداری کاشغر و CEVA Logistics [شرکت لجستیک جهانی] با حمایت انجمن تجارت الکترونیک فرامرزی شنژن است. کاشغر اولین شهر داخلی چین است که خدمات حمل و نقل داخلی TIR را پس از تصویب "کنوانسیون TIR" سازمان ملل در سال 2016 توسط چین پذیرفته است.

سیستم حمل و نقل گمرکی بین‌المللی TIR که در سال 1949 تأسیس شد، با رویه‌های ساده، ایمن و اقتصادی که براساس آن محموله برای کل ترانزیت مهر و موم می‌ماند، تاخیرهای احتمالی در گذرگاه‌های مرزی را کاهش می‌دهد و خطر تداخل محموله را به حداقل می‌رساند.

علاوه بر این، ضمانت بین المللی یکپارچه TIR به طور بالقوه می تواند هزینه های گمرکی اضافی را در طول حمل و نقل برون مرزی کاهش دهد.

پاکستان و چین اولین مسیر تجارت حمل و نقل جاده ای بین المللی را راه اندازی کردند

منبع:

https://www.arabnews.pk/node/2360656/pakistan

کد خبر 16818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =