پاکستان و چین برای ایجاد مرکز انتقال فناوری در پاکستان توافق کردند

چین و پاکستان یک یادداشت تفاهم برای ایجاد مرکز انتقال فناوری چین به آسیای جنوبی به عنوان مرکز فرعی در پاکستان امضا کردند. سفیر پاکستان در چین گفت که مرکز ساب به تقویت انتقال فناوری دوجانبه، تقویت همکاری بین شرکت ها، موسسات تحقیقاتی و دانشگاه ها و همچنین حمایت از همکاری در راستای پیگیری علم، فناوری و نوآوری (STI) برای توسعه پایدار کمک می کند.

چین و پاکستان یک یادداشت تفاهم برای ایجاد مرکز انتقال فناوری چین به آسیای جنوبی به عنوان مرکز فرعی در پاکستان امضا کردند.

معین الحق، سفیر پاکستان در چین گفت که مرکز ساب به تقویت انتقال فناوری دوجانبه، تقویت همکاری بین شرکت ها، موسسات تحقیقاتی و دانشگاه ها و همچنین حمایت از همکاری در راستای پیگیری علم، فناوری و نوآوری (STI) برای توسعه پایدار کمک می کند. گوادر پرو در روز جمعه گزارش داد که این طرح زیر مجموعه ابتکار کمربند و جاده بین دو کشور است.

وی خطاب به سومین کارگاه همسان سازی انتقال فناوری چین و پاکستان در کونمینگ، گفت که پاکستان و چین اکنون بر همکاری STI در زمینه های فناوری اطلاعات و سایر فناوری های نوظهور، مواد پیشرفته و جدید، حمل و نقل سبز، فناوری های انرژی های تجدیدپذیر، اقتصاد دیجیتال، شهرهای هوشمند، مواد معدنی و منابع طبیعی، بیوتکنولوژی و کشاورزی مدرن  تمرکز کرده اند.

دو کشور اکنون STI را در کریدور اقتصادی چین-پاکستان (CPEC) برای توسعه پایدار و با کیفیت بالا گنجانده اند. پاکستان اخیراً سازمان مناطق فناوری ویژه را برای ایجاد یک اکوسیستم دانش برای پاکستانِ کارآفرین، نوآور و مبتنی بر فناوری ایجاد کرده است.

سفیر خاطرنشان کرد: امیدوارم بحث ها و تعاملی که امروز در زمینه همسان سازی B2B برگزار می شود، طرفین را قادر سازد تا نقشه راه روشنی را برای توسعه همکاری برای انتقال فناوری در حوزه های اولویت دار پیشنهاد کنند.

هاک گفت که از بیش از 40 شهر بیشتر از 100 شرکت و دفتر مرکزی بازدید کرده است. در هر شهر و در سالن های هر شرکتی که وی بازدید می کرد، تاکید و تمرکز بر تحقیق و توسعه محسوس بود.

وی افزود: پیشتازی جهانی چین در فناوری‌های پیشرفته مانند شبکه‌های راه‌آهن پرسرعت، وسایل نقلیه الکتریکی، هوش مصنوعی، 5G، فناوری خورشیدی، ذخیره‌سازی داده‌ها و تجارت الکترونیک، گواهی بر تعهد این کشور برای بهبود مستمر زندگی و استانداردهای زندگی است.

خان محمد وزیر، مشاور علم و فناوری سفارت پاکستان در پکن گفت که این تفاهم نامه بخش خصوصی دو کشور، مراکز تحقیق و توسعه دولتی و دانشگاه های دو کشور را برای انتقال فناوری و افزایش همکاری در STI به هم متصل می کند.

شایان ذکر است سومین کارگاه همسان سازی انتقال فناوری چین و پاکستان با موضوع "اتصال منابع STI برای تقویت توسعه با کیفیت بالا CPEC" در حاشیه هفتمین نمایشگاه چین-آسیای جنوبی برگزار شد.

پاکستان و چین برای ایجاد مرکز انتقال فناوری در پاکستان توافق کردند

منبع:

https://www.pakistantoday.com.pk/2023/08/18/pakistan-china-ink-accord-to-set-up-

technology-transfer-center-in-pakistan/

کد خبر 16819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =