اصل واقعیت، اگرچه با دروغ های بزرگ پوشیده شده است، نمی تواند پنهان بماند

این سخنان نوام چامسکی که در سال 2014 در یک پانل در مورد رابطه اسرائیل و فلسطین صحبت کرد، در این دنیای تحلیل های متعدد، اظهارات متناقض، نظرات با انگیزه ایدئولوژیک، ما را در کشف حقیقت در دریای دروغ یاری می دهد در آمریکا، اگر در فقر زندگی کنید، حقوقی که ثروتمندان دارند را ندارید. چامسکی می‌گوید: «اگر شما یک جوان سیاه‌پوست 14 ساله اهل راکسبری هستید، حقوقی برابر با یک پسر ثروتمند سفیدپوست حومه شهر ندارید.» چامسکی می‌گوید برای فلسطینی‌ها «بسیاری اظهار حمایت می‌کنند، اما هیچ‌کس کار زیادی برای آنها انجام نخواهد داد». آنچه ما جامعه بین المللی می نامیم یک انتزاع است و «منافع بین المللی در واقع منافع شرکت های ثروتمند است، کسانی که دولت ها و سیاست ها را تعیین می کنند. مردم بی ربط هستند.

 نویسنده:  Borivoje Ćetković  

بخشی از تراژدی بزرگ فلسطینی ها این است که به دلایل واضح از حمایت بین المللی برخوردار نیستند. آنها نه قدرت دارند، نه ثروت و بنابراین هیچ حقوقی ندارند. دنیا اینگونه کار می کند».  (نوام. چامسکی، 2014)

اصل واقعیت، اگرچه با دروغ های بزرگ پوشیده شده است، نمی تواند پنهان بماند

مردی پس از بمباران های اسرائیل در اردوگاه آوارگان البریج، در مرکز غزه، کودکی را از میان آوار حمل می کند.- عادل الخواجره / زوما پرس / یورو پرس.

این سخنان نوام چامسکی که در سال 2014 در یک پانل در مورد رابطه اسرائیل و فلسطین صحبت کرد، در این دنیای تحلیل های متعدد، اظهارات متناقض، نظرات با انگیزه ایدئولوژیک، ما را در کشف حقیقت در دریای دروغ یاری می دهد در آمریکا، اگر در فقر زندگی کنید، حقوقی که ثروتمندان دارند را ندارید. چامسکی می‌گوید: «اگر شما یک جوان سیاه‌پوست 14 ساله اهل راکسبری هستید، حقوقی برابر با یک پسر ثروتمند سفیدپوست حومه شهر ندارید.»

چامسکی می‌گوید برای فلسطینی‌ها «بسیاری اظهار حمایت می‌کنند، اما هیچ‌کس کار زیادی برای آنها انجام نخواهد داد». آنچه ما جامعه بین المللی می نامیم یک انتزاع است و «منافع بین المللی در واقع منافع شرکت های ثروتمند است، کسانی که دولت ها و سیاست ها را تعیین می کنند. مردم بی ربط هستند. مردمی که با سیاست های دولت مخالف هستند نادیده گرفته می شوند. ما در دنیایی زندگی نمی‌کنیم که افکار عمومی در آن اهمیت داشته باشد، مگر اینکه آنها آن را به گونه‌ای دیگر تحمیل کنند.در دنیایی زندگی می کنیم که «در آن افکار عمومی مهم نیست گذشته نشان می دهد، به سختی می توانیم درظواهر دروغ نفوذ کنیم تا ماهیت واقعی واقعیت را کشف کنیم». فضای رسانه ای با اطلاعاتی پوشیده شده است که با نمایه سیاست خارجی "نخبگان" حاکم ومنافع مرتبط با سرمایه های کلان مطابقت دارد. ما به سختی کلمات "سرمایه داری"، "امپریالیسم" را در رسانه ها می شنویم،

منشا اسرائیل

مورخان می دانند که طرح ایجاد یک کشور یهودی در فلسطین توسط جنبش صهیونیستی در نیمه دوم قرن نوزدهم ایجاد شد. اعلامیه بالفور در سال 1917 امکان ایجاد یک سرزمین ملی در فلسطین را به عنوان منطقه تحت فرمان بریتانیا فراهم کرد. هنگامی که مأموریت بریتانیا به پایان رسید بر اساس تصمیم سازمان ملل در سال 1947، شورای ملی یهودیان در فلسطین در 14 مه 1948 کشور مستقل یهودی اسرائیل را در بخشی از خاک فلسطین اعلام کرد. کشورهای عربی همسایه یعنی مصر، عراق، لبنان، عربستان سعودی، سوریه و ماوراء اردن با حمله به فلسطین پاسخ دادند، اما در جنگ شکست خوردند. دیگر صلحی بین اسرائیل و فلسطینی ها وجود ندارد، اگرچه در سال 1948 با میانجیگری شورای امنیت سازمان ملل، آتش بس منعقد شد. این درگیری ها ده ها سال به طول انجامید، به طوری که در یک جنگ کوتاه مدت (5 تا 10 ژوئن 1967 علیه اتحاد جماهیر شوروی، اردن، عراق و سوریه، نیروهای اشغالگر اسرائیل در کانال سوئز، شبه جزیره سینا ونوار غزه و بخشی از اردن و بلندی‌های جولان متعلق به سوریه  را اشغال کردند. به دنبال آن شورای امنیت سازمان ملل متحد در قطعنامه 22 سپتامبر 1968 خواستار خروج نیروهای اسرائیلی از سرزمین‌های اشغالی شد اما هیچ نتیجه واقعی در اجرای آن حاصل نشد. این تصمیم - حوادث و درگیری های مسلحانه با این الزام ادامه یافت که درگیری خونین امروز بین اسرائیل و فلسطینی ها (اسرائیلی ها می گویند فقط با حماس در حال جنگ هستند) و خون غیرنظامیان، کودکان، زنان و مردم بیگناه فلسطینی ریخته می شود. در حالی که دیگران محکوم می کنند و حمایت کلامی می کنند، اما هیچ اقدام واقعی برای متوقف کردن خونریزی وجود ندارد .

  اسرائیل فرزند امپریالیسم آمریکاست

اسرائیل فرزند آمریکاست، فرزند غرب. عرب ها و اسرائیلی ها از یک ریشه هستند - سامی. غرب همه چیز را خلق کرد. اسرائیل تنها کشوری در جهان است که مرز ندارد - دائما در حال گسترش است. انگلیسی ها به اسرائیلی ها تسلیحات می دادند. در سال 1948، با حمله به فلسطینی ها یک میلیون نفر از آنها را آواره کرد - آنها در سراسر جهان ساکن شدند. فلسطینی ها تانک، هواپیما ندارند. حماس در انتخابات به صورت دموکراتیک انتخاب شد. آمریکایی ها او را دوست نداشتند. حماس از دو و نیم میلیون  فلسطینی دفاع می کند - این جنگ بین حماس و اسرائیل نیست، بلکه بین اسرائیل و فلسطین است که از سال 1948 ادامه دارد. از سال 1948، 140 قطعنامه سازمان ملل به تصویب رسیده است که اسرائیل را محکوم می کند اما مورد احترام قرار نگرفته است.

قرارداد اسلو و ضامنان آن: بیل کلینتون و کریستوفر و آ. کوزیرف

توافقنامه اسلو که در 13 سپتامبر 1993 امضا شد، رسما دارای چندین نام است: اعلامیه اصول، موافقتنامه در مورد خودگردانی موقت. آنها آن را نقطه عطفی در مناقشه فلسطین و اسرائیل می دانند. این اولین توافق مستقیم بین اسرائیل و نمایندگان سیاسی فلسطین (ساف) بود. و به عنوان چارچوبی برای روابط آینده بین اسرائیل و دولت آینده فلسطین در نظر گرفته شده بود ، این توافق در 20 اوت 1993 در اسلو، نروژ مورد مذاکره قرار گرفت و سپس به طور رسمی در یک مراسم عمومی در واشنگتن دی سی در 13 سپتامبر 1993 توسط یاسر عرفات به نمایندگی از فلسطینی ها و نخست وزیر اسحاق رابین امضا شد. وزرای خارجه وارن کریستوفر از ایالات متحده و آندری کوزیرف از روسیه و همچنین رئیس جمهور ایالات متحده بیل کلینتون شاهد امضای این قرارداد بودند.

هیچ توافقی با امپریالیست های آمریکایی و اقمار آنها وجود ندارد

هیچ توافقی با امپریالیست های آمریکایی و نوکران آنها وجود ندارد. کسانی که آنها را باور می کنند و از آنها اطاعت می کنند بهای گزافی را برای اعتقاد ساده لوحانه خود می پردازند - آنها بدون حاکمیت و آزادی باقی می مانند-. و اگر حاضر به تعظیم نباشید، "فرشته مهربان" مانند یوگسلاوی و صربستان در سال 1999 به سوی شما پرواز خواهد کرد. نمونه های متعددی از زیر پا گذاشتن توافقات به دست آمده وجود دارد که برای کشوری مانند آمریکا که دموکراسی در آن پایمال می شود قابل درک است. در زمانی که روسیه در "خواب عمیق" بود، در سال 1994 توافق نامه ای با ایالات متحده آمریکا، اتحادیه اروپا و کانادا امضا شد که اوکراین از سلاح های هسته ای خود که از اتحاد جماهیر شوروی به ارث رسیده بود، دست می کشد. اما از نظر نظامی بی طرف باشد. پس از سال 1994، دولت های طرفدار روسیه و طرفدار غرب جایگزین یکدیگر می شوند - امروز ما یک جنگ برادرکشی تاسف بار در اوکراین داریم. توافقات، از جمله توافقات در مینسک، توسط مقامات طرفدار غرب اوکراین رعایت نشد - مقصر اصلی آمریکا و اقمار آن هستند و صربستان با توافق بروکسل شانس بهتری نداشت.

ما چیزهای زیادی در مورد بیل کلینتون می دانیم - او یکی از اعضای باشگاه بیلدربرگ بود که سهم قابل توجهی در نابودی جمهوری فدرالیستی سوسیالیستی یوگسلاوی SFRY داشت. او در سال 1999 برنامه ریزی و تجاوز جنگی به یوگسلاوی را  بدون تصمیم شورای امنیت سازمان ملل متحد با زیر پا گذاشتن قوانین بین المللی و تمامی منشورهای حقوق بشر انجام داد.

فلسطینی‌ها نیز نمی‌توانستند از امضاکنندگان توافق‌نامه انتظار خوبی داشته باشند. درگیری های جنگی با اسرائیل که امپریالیسم آمریکا پشت آن ایستاده است، این روزها همچنان به اوج خود می رسد. این توافقنامه ایجاد یک تشکیلات خودگردان فلسطینی را برای اداره سرزمین تحت کنترل خود و خروج نیروهای نظامی اسرائیل از منطقه خودمختار فلسطین در آینده از نوار غزه و کرانه باختری پیش بینی کرد. آنها وعده های توخالی بودند، زیرا کسانی که تصمیم گرفتند هنوز در حال تصمیم گیری هستند - صلحی بین فلسطینی ها و اسرائیل وجود ندارد. پس از 30 سال از امضای توافقنامه اسلو، هزاران فلسطینی توسط نیروهای اشغالگر اسرائیل کشته شده‌اند. اسرائیل به سیاست فتح قدرت های امپریالیستی غربی که قرن ها از منابع طبیعی این مناطق بهره برداری می کردند ادامه داد - البته بدون هیچ مسئولیتی!

در نیمه دوم قرن بیستم، دگرگونی پسا استعماری آزادی واقعی را به ارمغان نیاورد - بحران ها و درگیری ها هنوز باقی مانده است.

ارتش آزادیبخش کوزوو (KLA) و حماس

به اصطلاح ارتش آزادیبخش کوزوو که با نام اختصاری  KLA  به آن اشاره می شود، یک سازمان تروریستی آلبانیایی، یک سازمان شبه نظامی بود که برای جدایی کوزوو و متوهیا از صربستان با حملات مسلحانه به ارگان های رسمی دولتی (ارتش، پلیس و ...) جنگید. تحلیلگران طرفدار غرب این سازمان تروریستی را چریک می نامند - برای آمریکا و ناتو، KLA یک ارتش آزادیبخش است. در حالی که به خوبی معلوم شده است که تروریست های KLA چگونه از طریق تجارت مواد مخدر و سایر فعالیت های مجرمانه تامین مالی می شوند.

بسیاری از جنایات و سوء استفاده ها مانند قتل عام غیرنظامیان، قاچاق اعضای بدن، ایجاد اردوگاه ها و تخریب بناهای فرهنگی و مذهبی به KLA مرتبط شده است.

KLA  از نظر غرب یک ارتش آزادیبخش  است زیرا در خدمت آمریکا و ناتو است و جنایات آن قابل مشاهده نیست و این در مورد حماس صادق نیست - استانداردهای دوگانه و نفاق شدید!

حماس یک سازمان نظامی-سیاسی است که توسط مردم فلسطین در انتخابات دموکراتیک انتخاب شد. یکی باید از آن مردم بیدفاع، دفاع کند.  

در 17 نوامبر، سربازان اسرائیلی به بهانه جستجوی مرکز فرماندهی حماس، که ارتش اسرائیل معتقد است در بیمارستان مخفی شده است، وارد محوطه «الشفا»، بزرگترین بیمارستان شهر غزه شدند. اسرائیلی ها می گویند که در حال انجام یک عملیات هدفمند و دقیق هستند - سازمان های بین المللی بشردوستانه مانند صلیب سرخ و سازمان بهداشت جهانی این اقدام اسرائیلی ها را به شدت محکوم کردند. گزارش های تهاجم نظامی به بیمارستان «الشفا» عمیقاً نگران کننده است. تدروس آدهانوم گیریسوس، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت در حساب کاربری خود در شبکه X نوشت: "ما دوباره ارتباط خود را با کادر پزشکی بیمارستان قطع کردیم. ما به شدت نگران ایمنی آنها و بیمارانشان هستیم."

اسرائیل قوانین بشردوستانه را زیر پا می گذارد. آمریکا بیشترین نفوذ را در منطقه دارد. آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه و بایدن دو بار از اسرائیل دیدن کردند و ناو هواپیمابر آمریکایی از روز اول درگیری به خلیج فارس رفت.

در 17 نوامبر 2023، دادستانی عمومی یک دادخواست 56 صفحه ای دریافت کرد که در آن خواستار آغاز تحقیقات در مورد حوادث منتسب به ارتش اشغالگر در نوار غزه از 7 اکتبر بود.و آنچه بسیار مهم است: متن دادخواست از ابتدا پرونده را دنبال می کند، از دوره قیمومت بریتانیا، بیانیه بالفور و تأسیس کشور اسرائیل، تا جنگ های مختلف اعراب و اسرائیل. پیمان اسلو در سال 1993، محاصره نوار غزه و عملیات طوفان الاقصی و تجاوز مستمر ارتش اشغالگر اسرائیل به غیرنظامیان بی دفاع.

دافر گفت: آنچه اسرائیل با فلسطینی‌ها انجام می‌دهد «گامی بی‌سابقه» است این وکیل فرانسوی در گفت‌وگو با الجزیره گفت: «بر این اساس، ما برای نسل‌کشی شکایت کردیم، زیرا آنچه اسرائیل انجام می‌دهد در چهارچوب تمام مواردی است که منجر به چنین جنایتی می‌شود و ما نیازبه هیچ مدرکی در این زمینه نداریم زیرا اسرائیل کاری را که انجام می دهد پنهان نمی کند و آن را به صورت علنی در ضبط های صوتی و تصویری اعلام می کند.

این وکیل دادگستری همچنین به اظهارات وزیر دفاع رژیم صهیونیستی اشاره کرد که گفت:"آب و برق آنها را قطع می کنیم زیرا باید مانند حیوانات با آنها رفتار کنیم" و همچنین نتانیاهو که تهدید کرده بود زندگی فلسطینی ها به گذشته برنمی گردد. دافر نتانیاهو را "دروغگویی" می نامد که دستانش به خون آلوده است و به اتهام فساد محاکمه می شود، اما "قدرت های غربی" با بی توجهی به "شخصیت و اعمال" او دستورات او را در مورد پاکسازی قومی مردم فلسطین تائید می کنند. هم دافر و هم ماراری پیام روشنی به همه فلسطینی ها ارسال کردند که هر کاری که لازم باشد برای دفاع از آنها انجام خواهند داد و به آنها اطمینان دادند که تنها نیستند.شکایت وکلای جهانی علیه اسرائیل بسیار مورد احترام است: جنایات اسرائیلی ها در غزه یک نسل کشی چندین دهه است که در دوران حکومت نتانیاهو به اوج خود رسید.

نشست سران در ریاض

نشست بزرگ منطقه ای برای بحث در مورد درگیری غزه در ریاض پایتخت عربستان سعودی برگزار شد و خواستار آتش بس فوری میان اسرائیل و حماس شد.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در ابتدای این اجلاس اعلام کرد که برای یافتن راه حلی دائمی برای مناقشه اسرائیل و فلسطین، برگزاری کنفرانس صلح بین المللی ضروری است. به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از گاردین، اردوغان در سخنرانی خود در اجلاس سران در ریاض گفت: آنچه ما در غزه نیاز داریم وقفه های انسانی چند ساعته نیست، بلکه به یک آتش بس دائمی نیاز داریم. کمیسر کل آژانس سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (UNRVA)، فیلیپ لازارینی، از نشست مشترک سران کشورهای عربی و اسلامی خواست "برای تغییر مسیر بحران در غزه فورا اقدام کنند." امروز، ساکنان غزه احساس می‌کنند که رها شده‌اند. لازارینی خواستار حمایت از آتش بس بشردوستانه، جریان مداوم کمک های بشردوستانه و حمایت از UNRVA شد. عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر خواستار آتش بس فوری و دائمی بدون قید و شرط در غزه شد. وی با بیان اینکه «سیاست مجازات دسته جمعی مردم غزه غیرقابل قبول است و نمی توان آن را با اظهارات دفاعی توجیه کرد»، افزود: اسرائیل باید فورا از چنین اقداماتی دست بردارد. او با بیان اینکه فلسطینی ها با «جنگ نسل کشی» روبرو هستند، از آمریکا خواست اسرائیل را مجبور به توقف حملات خود کند، او گفت: فلسطینی ها به دلیل حملات اسرائیل به حمایت بین المللی نیاز دارند. جنایتکاران جنگی را در دادگاه های بین المللی محاکمه خواهیم کرد و آمریکا مسئول عدم حل بحران خواهد بود. به گزارش رویترز، وی گفت، به غیر از مقاومت در برابر اسرائیل، ما دست حماس را برای مقاومتش در برابر اسرائیل می بوسیم.» شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر گفت که کشورش تلاش می کند برای آزادی گروگان‌هایی که حماس در غزه در اختیار دارد، میانجیگری کند و اظهار امیدواری کرد که به زودی آتش‌بس بشردوستانه در نوار غزه حاصل شود.

 رهبری دولت یک چیز است و مردم چیز دیگری

پیشنهادها، حمایت های شفاهی، محکومیت های شدید اسرائیل وجود داشت، اما حتی یک کشور شرکت کننده در اجلاس به درگیری نظامی اشاره نکرد - همه دلایل خود را برای عدم شرکت در دفاع از مردم فلسطین داشتند. با این حال، باید بین رهبران دولت ها و مردم تمایز قائل شد. اعتراضات گسترده در جهان عرب به ویژه در مراکش در حال برگزاری است. اسرائیلی ها و حامیان آمریکایی آنها، از جمله ماهواره های اروپایی، هنوز با اعتراضات گسترده جهان اسلام مواجه نشده اند. نسل کشی در فلسطین منجر به همگن شدن آنها - همگرایی شیعه و سنی - شد.

شیعیان در ایران، جنوب عراق و جنوب آسیا متمرکز هستند.

آمادگی برای شهادت، بی اعتنایی به مرگ و پذیرش خطر از جنبه های شناخته شده تشیع است. سنی ها حدود 90 درصد از جمعیت مسلمان جهان را تشکیل می دهند و شیعیان 10 درصد. تفاوت اساسی بین آنها حداقل است و مربوط به آداب و رسوم و روش عمل است.امپریالیسم غربی به زودی با یک حقیقت تلخ روبرو خواهد شد: «یکی از مهمترین ادیان نسل بشر، اسلام، امروز در تمام قاره ها حضور دارد - 23 درصد از جمعیت جهان را تشکیل می دهد. در خاورمیانه، آسیای صغیر، قفقاز، شمال هند، آسیای جنوب شرقی، اندونزی و شمال و شرق آفریقا غالب است.

منبع:

https://rkrsmanovi.blogspot.com/2023/11/ubijanje-naroda.html?m=1

کد خبر 17428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =