یک هفته پیش نامه ای از سوی سازمان ملل به وزارت امور خارجه رسید که در آن ممانعت از اعمال آزادی هایی مانند مشروبات الکلی، تفریحات لهو و لعب بویژه سالن های قمار و شرب خمر و افراد تراجنسیتی (این مورد را بین دو پرانتز گذاشته اند) را به شدت رد و محکوم کرده بود. با توجه به این موضوع، وزارت امور خارجه به مراجع ذیصلاح دستور داد تا در اسرع وقت کمیته ای تشکیل داده و نتایج واقعی را ارائه و به این موارد رسیدگی کنند. البته اصل گزارش تقریباً شامل 9 صفحه است.

سفارت آمریکا در سایت خود در وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که از برنامه های همجنس گرایی در دانشگاه های عراق حمایت مالی خواهد کرد و برای شناخت کلمه (الجندرة) که به معنای همجنس گرایی است باید ابتدا معنای این واژه و تاریخچه آن را مرور کنیم.

در تاریخ 18 سپتامبر 1977 کنفرانسی تحت عنوان "سیدو" توسط سازمان ملل متحد منعقد شد که حاوی بندهای زیادی است که در اصل به همجنسگرایی کامل بین زن و مرد مربوط می شود، مبنی بر اینکه زن و مرد در همه چیز برابر هستند.  مثلا در بنده شماره 16 موارد زیر آمده است:

1- زن و مرد هنگام ازدواج با همجنس خود، عقد یکسانی دارند.

2- حقوق فردی یکسان برای زن و شوهر

3- قانون فوق بر لغو کلیه قوانین و حتی قوانینی که حقوق زن را مشخص می کند حکایت دارد لذا باید حق این اقلیت داده شود یعنی اگر این گروه بخواهند با مرد یا زنی از جنس خود ازدواج کنند مخالفتی نباشد.

پس از تصویب این قانون که شامل بیش از 34 بند از جمله عنوان کلی مساوات که به معنای لغو قوانین حقوقی و شرعی مربوط به زنان می شود، آمریکا و اروپا عهده دار همجنس گرایی تحت عنوان یک قانون مشروع از سوی سازمان ملل شدند. با اشاره به اینکه عراق در هنگام امضای آن نسبت به موارد مطرح شده در آن، ملاحظاتی داشت اکنون آمریکا می خواهد که این قانون را تحت عنوان حقوق جنسیتی یا حقوق همجنس گرایی در عراق اعمال کند، بنابراین وزارت خارجه آمریکا در بیانیه ای که در وب سایت وزارت خارجه قرار داده اعلام کرده است که ((آمریکا بودجه ای را برای حمایت از همجنس گرایی در عراق از طریق اجرای آن در دانشگاه های عراق اختصاص داده است)).

لذا کارگزاران، مسئولین ذی ربط، حوزه های علمیه و فرهیختگان باید آگاهی خود را نسبت به پروژه آمریکا در عراق افزایش دهند، زیرا آمریکا مصمم است همجنس گرایی را با عناوین متعدد از جمله (توانمندسازی زنان) و از جمله (مبارزه با خشونت خانواده) و از جمله حمایت از همجنس گرایی، برافراشتن پرچم های همجنس گرایان در سفارت های خارجی در عراق همانند تجربه سال 2017 در سفارت های آمریکا و کانادا و نمایندگان سازمان ملل متحد و سفارت بریتانیا ترویج کند.

همچنین از جمله دیگر اقدامات آمریکایی ها می توان به برگزاری همایش هایی تحت عنوان "هویت جنسیتی" در دانشگاه ها اشاره کرد . کما اینکه همایشی در عراق به ریاست وابسته فرهنگی نخست وزیر  با عنوان "جنسیت و نقش آن در ساخت هویت ملی" برگزار شد.

و اکنون آمریکا در حال مبارزه با کشورهایی است که از اجرای قانون همجنسگرایی امتناع می ورزند، همانطور که اندونزی، اوگاندا و بسیاری از کشورها جزو آنها بودند. لذا سفارت آمریکا کمیته هایی متشکل از وکلا تشکیل داده تا از زنی که شوهرش از بیرون رفتن او جلوگیری می کند یا خواهان انجام هر عملی که ممکن است مغایر با آداب و رسوم و شرع باشد دفاع کنند.

کد خبر 17600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =