پخش اعلامیه نکاح اجباری زنان مجرد مشغول در سازمان غیردولتی

 علما و بزرگان محلی در منطقه پتن در ناحیه کوهستان خیبرپختونخوا تصمیم گرفته اند زنان در سازمان های غیردولتی اجازه کار در این منطقه را نخواهند داشت.

 علما و بزرگان محلی در منطقه پتن در ناحیه کوهستان خیبرپختونخوا تصمیم گرفته اند زنان در سازمان های غیردولتی اجازه کار در این منطقه را نخواهند داشت.

علما و بزرگان اعلام داشتند: اگر مشاهده شد زنان متاهل در این منطقه فعالیت داشته اخراج می شوند و اگر زنان مجرد برای تحقق آرمان های سازمان های غیردولتی فعالیت نمایند دستگیر شده و آنان را مجبور به ازدواج خواهند نمود.

این تصمیم و اعلامیه در صفحه شبکه های اجتماعی فیسبوک از طریق حساب کاربری مولانا کریم داد، عالم منطقه کوهستانی نشر شده است.

شایان ذکر است، مولانا کریم داد فرزند مولانا عبدالحلیم نماینده سابق شورای ملی اهل کوهستان می باشد. پیش از این خود مولانا عبدالحلیم نیز فتوای مشابهی را علیه سازمان‌های غیردولتی داده و با سازمان‌های غیردولتی درگیر بوده است.

مولانا عاطف، عالم منطقه پتن کوهستان، در خصوص این اظهار داشت:10سال پیش با سازمان های مردم نهاد قراردادی بسته شده و از آنها دعوت به همکاری در کوهستان شده بود، در آن قرارداد ذکر شده تمام سازمان های غیردولتی حق فعالیت در این منطقه را داشته و بایستی به سنت های محلی و آموزه های اسلامی احترام بگذارند.

وی گفت: تصمیم به ازدواج اجباری، تصمیم تمام علمای منطقه نبوده و مولانا کریم داد و دیگران در این زمینه عجله نموده و بسیاری از علما هنوز مخالف این تصمیم بوده و با رد نمودن ازدواج اجباری گفتند: چرا و چگونه باید از چنین تصمیمی حمایت نمود.

مولانا عاطف افزود: به جز چند تن از علمای کوهستان، هیچ عالمی در کل کشور همچنین کاری نکرده و به کسانی که از این کار حمایت نمی کنند چه جوابی خواهید داشت؟ سازمان های مردم نهاد در تمام کشورهای اسلامی فعالیت نموده، اما این جهل مختص به این منطقه بوده و در چنین شرایطی جوانان کوهستانی با مدرک تحصیلی خود برای شغل و کار به کجا خواهند رفت؟

منبع:

https://ibcurdu.com/news/152293/

کد خبر 17796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =