دولت زیمبابوه 35 هزار دلار به سفارت فلسطین اهدا کرد

زیمبابوه 35000 دلار آمریکا به سفارت فلسطین در زیمبابوه برای حمایت از عملیات خود در این کشور اهدا کرده است

زیمبابوه 35000 دلار آمریکا به سفارت فلسطین در زیمبابوه برای حمایت از عملیات خود در این کشور اهدا کرده است. این کمک مالی مکمل کمکی است که از طریق سازمان ملل برای کمک به فلسطینیان در برابر نسل کشی مداوم اسرائیل در نوار غزه به کشور فلسطین ارسال شده است. در بیش از 80 روز جنگ اسرائیل علیه فلسطینی ها تا دیروز نزدیک به 30000 کشته برجای گذاشته است که بخش عمده ای از کشته شدگان غیرنظامی هستند، از جمله بیش از 11000 کودک، نزدیک به 6000 زن، حدود 500 پرسنل بهداشتی و 101 روزنامه نگار.

بیش از 56000 فلسطینی مجروح شده اند که صدها نفر از آنها در وضعیت وخیم قرار دارند. دیروز، در حالی که اسرائیل همچنان به سرپیچی از صدای جهان مترقی برای توقف فوری و بدون قید و شرط نسل کشی در غزه ادامه می دهد، حدود 20 فلسطینی در حمله هوایی اسرائیل به یک ساختمان مسکونی در رفح کشته شدند. سفیر فردریک شاوا، وزیر امور خارجه و تجارت بین‌الملل، اخیراً در مراسم تحویل در فرودگاه بین‌المللی رابرت گابریل موگابه گفت این کمک نقدی به سفارت فلسطین مناسب است تا امور روزمره خود را پیش ببرد.

زیمبابوه و فلسطین سابقه طولانی و غنی دوستی و همبستگی دارند که به روزهای مبارزات آزادی‌بخش زیمبابوه برمی‌گردد، زمانی که جنبش‌های آزادی‌بخش زیمبابوه و افرادی از فلسطین از یکدیگر در نهادهای مختلف بین‌المللی حمایت کردند. این نوع رفاقت است که تا امروز ادامه داشته است. زیمبابوه از کمک های فنی تشکیلات خودگردان فلسطین و آژانس همکاری بین المللی فلسطین از طریق ارائه تخصص کشاورزی، برنامه های آموزشی، امنیت آب و خدمات بهداشتی و غیره بهره مند شده است. سفیر شاوا ابراز امیدواری کرد که روابط بین دو کشور به منظور منافع متقابل تقویت شود. سفیر شاوا افزود که روابط قوی بین زیمبابوه و فلسطین علیرغم دسیسه های مخالفانی که آرزوی شکست دو کشور را دارند، به رشد خود ادامه خواهد داد.

دکتر تامر المصری، سفیر دولت فلسطین در زیمبابوه، از رئیس جمهور منانگاگوا برای این کمک تشکر کرد. وی گفت که این امر به بهبود عملکرد سفارت کمک زیادی خواهد کرد. او گفت: ما خود را رفیق یکدیگر می‌دانیم همانطور که زیمبابوه را خانه دوم خود می‌دانیم. ما از کمکی که از زیمبابوه دریافت کرده ایم بسیار قدردانی می کنیم و همیشه می گوییم که رابطه بین زیمبابوه و فلسطین بیش از یک رابطه سیاسی است. ما مبارزه با رژیم اشغالگر اسرائیل را با مبارزه زیمبابوه علیه تحریم های غیرقانونی، مرتبط می دانیم. اسرائیل به قوانین بین المللی احترام نمی گذارد و این مشابه چیزی است که زیمبابوه در برابر تحریم های غیرقانونی با آن مواجه است. سفیر المصری گفت که آنها از حمایتی که از زیمبابوه دریافت می کنند بسیار قدردانی می کنند.

https://www.herald.co.zw/zim-donates-us35k-to-embassy-of-palestine/

کد خبر 17956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =