مراسم صد و بیستمین سال تاسیس روزنامه پولتیکا صربستان

بمناسبت صدوبیستمین سال تاسیس روزنامه«پولیتیکا» "Politika", قدیمیترین و مهمترین روزنامه بالکان، مراسمی با حضور آنا برنابیچ نخست وزیرصربستان و اعضای کابینه،پورفیریه پدرسالار صربستان، رئیس دولت صرب نشین بوسنی موسوم به صربسکا، رؤسای مجالس صربستان و جمهوری صربسکا، اعضای هیئت های دیپلماتیک، فرهنگی و صدها نفر از شخصیت ها و چهره های سیاسی، فرهنگی،رسانه ای به میزبانی صاحبان روزنامه بوبان و بویان راجیچ در سالن کلاراتس بلگراد برگزار شد.

بمناسبت صدوبیستمین سال تاسیس روزنامه«پولیتیکا» "Politika", قدیمیترین و مهمترین روزنامه بالکان، مراسمی با حضور آنا برنابیچ نخست وزیرصربستان و اعضای کابینه،پورفیریه پدرسالار صربستان، رئیس دولت صرب نشین بوسنی موسوم به صربسکا، رؤسای مجالس صربستان و جمهوری صربسکا، اعضای هیئت های دیپلماتیک، فرهنگی و صدها نفر از شخصیت ها و چهره های سیاسی، فرهنگی،رسانه ای به میزبانی صاحبان روزنامه بوبان و بویان راجیچ در سالن کلاراتس بلگراد برگزار شد. رشید حسن پور سفیر جمهوری اسلامی ایران و امیر پورپزشک رایزن فرهنگی به دعوت روزنامه پولتیکا در این مراسم شرکت کردند.

گفتنی است اولین شماره«پولتیکا» روزدوشنبه 12 ژانویه 1904، اندکی بعد از دو بعدازظهر،درخیابان های بلگراد عرضه شد. امروز، پس از120سال،"پولیتیکا" قدیمی ترین روزنامه دراین بخش ازاروپا است.هیچ صربی وجود ندارد که به طریقی مستقیم یا از طریق خاطرات نیاکان خود و رابطه آنها با روزنامه پولتیکا ارتباط نداشته باشد. این روزنامه نقش مهمی دراشاعه فرهنگ، زبان، الفبای سیریلیک، نگرش‌ها نسبت به روزنامه‌نگاری و کلام نوشتاری داشته است و آرشیو آن حاوی میلیون ها صفحه و عکس است که به صورت دیجیتالی درآمده است که نه تنها تاریخ صربستان بلکه جهان را در خود جای داده است.

25/01/2024

کد خبر 18243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =