اشتراک رویکردهای روسیه و جهان اسلام در مورد ارزش‌های خانواده

دمیر محی‌الدینوف در دوازدهمین نشست پارلمانی که به مناسبت تولد حضرت عیسی (ع) برگزار شد، بر اشتراک رویکردهای روسیه و جهان اسلام در مورد ارزش‌های خانواده تاکید کرد.

دمیر محی‌الدینوف در دوازدهمین نشست پارلمانی که به مناسبت تولد حضرت عیسی (ع) برگزار شد، بر اشتراک رویکردهای روسیه و جهان اسلام در مورد ارزش‌های خانواده تاکید کرد.

نمایندگان اداره دینی مسلمانان فدراسیون روسیه در دوازدهمین نشست پارلمانی در شورای فدراسیون مجمع فدرال فدراسیون روسیه شرکت کردند. معاون اول رئیس اداره دینی مسلمانان روسیه و رئیس انستیتو اسلامی مسکو، دکتر دمیر محی‌الدینوف در میزگرد «نقش روسیه در فضای بشردوستانه جهانی؛ حفظ و ترویج میراث فرهنگی و معنوی» سخنرانی کرد.این میزگرد به ریاست گریگوری کاراسین، رئیس کمیته امور بین‌الملل شورای فدراسیون برگزار شد که به جنبه‌هایی از ترویج میراث فرهنگی روسیه به عنوان حفظ فضای واحد فرهنگی و بشردوستانه در کشورهای مشترک‌المنافع اشاره داشت. این سناتور تاکید کرد: این احترام متقابل بین فرهنگ ها و مردم است که اساس صلح پایدار، امنیت و پایداری را در هر دو سطح ملی و بین‌المللی تشکیل می‌دهد.

وی ادامه داد: «میراث فرهنگی ما پدیده بسیار پیچیده‌ای است که توانسته میراث بیزانس، قبایل اسلاو و مردمان منطقه ولگا، سیبری، قفقاز و بسیاری از گروه های قومی دیگر را جذب کند». کنستانتین کوساچف، نایب رئیس شورای فدراسیون گفت: مردم چندملیتی ما اساس پدیده‌ای به نام تمدن دولت هستند.دمیر محی‌الدینوف سخنرانی خود را به موضوع ترویج ارزش‌های معنوی و اخلاقی سنتی و به‌ویژه ارزش‌های خانواده سنتی و ازدواج که در همه ادیان ابراهیمی مشترک است، اختصاص داد. وی بر موضع صریح و قاطع روسیه در رابطه با نهاد ازدواج به عنوان پیوند زن و مرد تاکید کرد و نگرش محترمانه ولادیمیر پوتین رهبر روسیه نسبت به زیارتگاه‌ها و کتب مقدس ادیان به ویژه موضع اصولی وی در مورد عدم پذیرش هتک حرمت به قرآن که گسترده‌ترین واکنش را در جهان اسلام پیدا کرد مطرح نمود.

وی ادامه داد: امروز که کشورهای غربی به سرعت در حال گسستن از بنیان معنوی ادیان ابراهیمی هستند، روسیه در نظر اسلام جهانی به عنوان تمدنی مجزا و متمایز و از جمله مشارکت‌کنندگان جهان اسلام در گفتگوی اسلام و مسیحیت است.

منبع:https://www.muslim.ru/articles/287/39163/

کد خبر 18245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =