کازان نگران امنیت جوانان است

چه خطراتی در کمین جوانان امروز است و چگونه می‌توان از عواقب غم‌انگیز برخی جلوگیری کرد؟ این و موضوعات دیگر در کازان به عنوان بخشی از یک سمینار با عنوان «اطلاعات و امنیت معنوی جوانان روسیه» مورد بحث قرار گرفت.

کازان نگران امنیت جوانان است.چه خطراتی در کمین جوانان امروز است و چگونه می‌توان از عواقب غم‌انگیز برخی جلوگیری کرد؟

این و موضوعات دیگر در کازان به عنوان بخشی از یک سمینار با عنوان «اطلاعات و امنیت معنوی جوانان روسیه» بیست و پنجم ژانویه 2024 مورد بحث قرار گرفت.در این مراسم همچنین موضوعات مربوط به تقویت میهن‌پرستی و هویت مدنی مبتنی بر ارزش‌های معنوی و اخلاقی سنتی روسیه و همچنین مسائل آموزشی و اجتماعی شدن نسل جوان مورد بحث و بررسی بود. کارشناسان نقش سازمان‌های عمومی و مذهبی را در شکل‌گیری یک سیستم اطلاعاتی و امنیت معنوی برای جوانان روسیه در شرایط مدرن مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند.

در این مراسم مفتی تاتارستان کامل حضرت سمیعولین، رئیس مرکز بین‌المللی رسالت اسلامی شفیق حاجی پشیخاچف، رئیس بخش روابط بین کلیسا و سازمان‌های عمومی کلیسای ارتدکس روسیه و دیگران حضور داشتند. این نشست توسط مدیر مرکز تقویت دوستی و شهروندی قومیتی دانشگاه دولتی مدیریت، رئیس جنبش عمومی همه روسی «اتحادیه جوانان بین اقوام سراسر روسیه» کانتمیر خورتایف برگزار شد.

مفتی تاتارستان طی سخنانی در این مراسم از توجه برگزارکنندگان به مسائل تقویت معنوی و اخلاقی جوانان در شرایط جامعه اطلاعاتی مدرن تشکر کرد. وی در سخنانی تاکید نمود: جوانان برای فیلتر کردن جریان اطلاعات ورودی، قطع تقلبی‌ها، مقاومت در برابر تحریک‌کنندگان و عدم انجام اشتباهات غیرضروری، نیاز به دانش و ایمان دارند. وی در عین حال خاطرنشان کرد: افراد متدین برای جامعه‌شناختی قابل اعتماد از دنیای اطراف خود، شناخت واقعی و القای ارزش‌های اخلاقی را در جامعه به ارمغان می‌آورند تا مصونیت معنوی افراد در برابر اطلاعات نادرست ایجاد شود و از جوانان خواست تا اطلاعات را در اینترنت مسئولانه‌تر دنبال کنند.

مفتی سمیعولین می‌گوید: «اینترنت اغلب لانه‌ای است از انواع تهمت‌ها و دروغ‌ها، ابزاری برای انتشار اطلاعات نادرست علیه کل ملت‌ها، ادیان و دولت‌ها». هموطنان ما که نمی‌توانند بین حق و باطل تمایز قائل شوند، بدون اینکه خودشان بدانند، در این فرآیندها شریک می‌شوند و تعداد کمی از مردم به این واقعیت فکر می‌کنند که برای همه اقدامات در وسعت وب جهانی، برای هر کلمه، برای هر بازنشر در برابر خداوند مسئول هستیم. اما در عین حال پیام‌رسان‌ها، شبکه‌های اجتماعی و سایت‌ها، کانالی برای گسترش اسلام هستند که ما به اندازه کافی از آن استفاده نمی‌کنیم.کارشناس شورای روابط بین اقوام زیر نظر رئیس جمهور فدراسیون روسیه؛ الکسی ویتز، سخنرانی‌هایی با موضوعات «ارزش‌های سنتی روسیه و منافع جوانان امروز؛ نقاط تماس»، «چارچوب ارزشی به عنوان پایه‌ای برای امنیت معنوی؛جامعه و افراد» ارائه کرد.

پس از سخنرانی‌ها، میزگردی با عنوان «ارزش‌های سنتی و مشکلات تداوم نسل» برگزار شد.

منبع:https://islam.ru/news/2024-01-25/63385

کد خبر 18382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =