معرفی مرکز نشر فرهنگی دینی:خانه نشر «حضور»

فعالیت در حوزه نشر یکی از اولویت‌های کاری اداره دینی مسلمانان جمهوری تاتارستان روسیه در زمینه ترویج ارزش‌های اسلام اصیل است و توسط انتشارات «حضور» انجام می‌شود.

این خانه نشر، به منظور آموزش مسلمانان و افزایش علاقه به مطالعه به عنوان مهم‌ترین عامل در رشد فرهنگ ملی، سنت‌ها و ظرفیت‌های فکری مسلمانان فعالیت می‌کند.

خانه نشر «حضور» که زیرنظر اداره دینی مسلمانان جمهوری تاتارستان فعالیت می‌کند محور کاری خود را بر موضوعات زیر قرار داده است:

روشنگری

پیشگیری از افراط‌گرایی و تروریسم

 ادبیات علمی تجهیز مؤسسات آموزشی مسلمانان با ادبیات آموزشی و علمی

ادبیات دینی مسلمانان

حفظ و محبوبیت میراث الهیات تاتار انتشار ادبیات کلامی و تاریخی

توسعه و ترویج منابع رسانه‌ای مسلمانان

پشتیبانی اطلاعاتی برای رویدادهای زیرمجموعه‌های اداره دینی مسلمانان جمهوری تاتارستان و روسیه و جهان اسلام

نشر کتاب به زبان تاتاری قدیم

انتشار ادبیات کودک و نوجوان

پروژه‌های قرآنی، ترجمه معانی قرآن به زبان‌های روسی و تاتاری

در سال 2020، این انتشارات توانست پروژه‌هایی را اجرا کند. برترین آنها  «جایگاه ابوحنیفه در میان محدثان»، «ترازو عدالت برای تشخیص حق از دروغ» (کار مشترک با مفتی جمهوری داغستان)، «زبدة البخاری» که خلاصه‌ای از صحیح البخاری است.آغاز قرن بیستم با شکل‌گیری و توسعه نشریات ادواری به زبان تاتاری مشخص می‌شود. پس از انقلاب 1905، در بسیاری از مناطق روسیه و اماکنی که تاتارها زندگی می‌کردند، روزنامه‌ها و مجلات به زبان تاتاری شروع به انتشار کردند. از جمله روزنامه «دین و معیشت» و مجله «شورا» که توسط امامان برجسته در اواخر قرن 19-20 منتشر می‌شد. در سال‌های اخیر انتشارات «حضور» فعالیت چاپ تاریخی خود را از سر گرفت. نشریات ادواری «دین و معیشت» و «امت» را منتشر می‌کند و  هر ماه خوانندگان خود را با فتواهای جاری اداره دینی مسلمانان جمهوری تاتارستان، مبانی اسلام، تاریخ قوم تاتار و شخصیت‌های آن که صاحب اثر هستند آشنا می‌کند.سالنامه «شورا» محبوب‌ترین مجله در بین ائمه جمهوری تاتارستان است. فتاوای جاری، مصاحبه‌ها و آثار ادبی منتشر می‌کند و قدمت آن به سال 1908 برمی‌گردد.

دفتر این انتشارات در کازان قرار دارد و در مجموع، از سال 2013، انتشارات «حضور» بیش از 284 عنوان کتاب به زبان‌های عربی، تاتاری و روسی با تیراژ کل 770350 نسخه منتشر کرده است.«روش‌های تفسیر قرآن»، «علم‌القرآن» و «همه می‌توانند به حافظ قرآن تبدیل شوند» از جمله کتاب‌هایی‌ست که خانه نشر حضور با موضوع قرآن انتشار داده است.

راه‌های ارتباط:

huzur@huzur.ru

+7 966 250 00 09

https://huzurshop.ru/

منبع:

https://huzurshop.ru/

کد خبر 18436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =