برگزاری سومین دور مسابقات سراسری قرآن در ساراتوف روسیه

برای سومین سال حافظان و قاریان قرآن کریم از مناطق مختلف روسیه در ساراتوف گرد هم آمدند تا در مسابقه سراسری قرآن به نام نیکوکار مشهور روسی؛ ادوارد حاجی‌گانیف شرکت کنند.

برگزارکننده این دور از مسابقات مرکز قرآنی «زید بن ثابت» زیر نظر اداره روحانی مسلمانان منطقه ولگا بود.10 فوریه 2024 در کنسرواتوار دولتی ساراتوف به نام ال.وی سوبینوف، سومین دور مسابقات قاریان و حافظان قرآن سراسر روسیه برگزار شد و برای اولین بار دختران نیز در آن شرکت داشتند. در افتتاحیه این مراسم، مجری خاطرنشان کرد: ادوارد حاجی گانیف مردی بود که اسلام را دوست داشت و در انتشار و مطالعه قرآن و دانش عالی اسلامی، مشارکت می‌نمود. امروز نیز خانواده وی این کار را ادامه می‌دهند و برای سومین سال متوالی مسابقات سراسری قاریان قرآن در ساراتوف برگزار می‌شود.مفتی منطقه ساراتوف حضرت بیبارسف اظهار داشت: این مسابقه یک رویداد مهم برای مسلمانان روسیه محسوب می‌شود. مفتی افزود: قرآن کریم قلب دین است و آخرین وحی و هدایت واقعی برای همه بشر که از جانب خداوند متعال نازل شده است.

قاریان قرآن کریم در این مسابقات از تاتارستان، داغستان، مسکو، ساراتوف و جمهوری خلق دونتسک به نوبت با تلاوت آیات قرآن در دو بخش تلاوت و حفظ 10 جزء به رقابت پرداختند.مسابقات توسط مفتی منطقه پنزا، اسلام حضرت داشکین (رئیس هیئت داوران)، مشاور مفتی جمهوری چچن در امور قرآن کریم و سایر داوران ارزیابی شد و بر اساس معیار آنها؛ آگاهی از متن، تلفظ صحیح و زیبایی اجرا مهم بوده است.

در این دوره از مسابقات برگزیده اول از جمهوری تاتارستان، مقام دوم به شرکت‌کننده از مسکو و مقام سوم به قاری از داغستان رسید.در این رویداد حضار می‌توانستند در جریان روند برگزاری مسابقه قرار گیرند و بینندگان آنلاین نیز از طریق یوتیوب مسابقات را دنبال کردند.

منبع:https://www.muslim.ru/articles/759/39361/


 ادوارد گانیف نیکوکار مشهور روس و دارنده نشان حامیان قرن بود. او ریاست شورای عمومی اداره معنوی مسلمانان منطقه ساراتوف را بر عهده داشت، عضو کمیته اجرایی کنگره جهانی تاتارها و همچنین کمیته اجرایی خودمختاری ملی-فرهنگی تاتار منطقه ساراتوف بود.

کد خبر 18484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =